به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصائبی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار مراغه افزود: با شناسایی اراضی و موقوفه های موجود، در جهت استفاده بهینه و رفع نیازهای شهرستان اقدامات مناسبی انجام می شود.
وی ادامه داد: با وجود برخی ابهامات در زمینه موقوفه ها و قوانین آن، سرمایه گذاری و اشتغال زایی در این اراضی و املاک با رعایت قوانین وقفی، هیچ محدودیتی نداشته و از آن استقبال و حمایت می کنیم.
وی با بیان اینکه وقف حرکتی عام المنفعه برای خدمت به مردم است اضافه کرد: اوقاف نه تنها مانعی در راه اجرای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری نبوده بلکه تسهیل کننده این امر و طرح ها نیز است.
وی با اشاره به زمین وقفی بیمارستان سینای مراغه گفت: با وجود موقوفه بودن ملک این مرکز درمانی، با رایزنی های انجام شده مشکلات پیش روی این مرکز از نظر قانونی و وقفی مرتفع شده و هم اکنون نیز دغدغه ای در این خصوص وجود ندارد.
وی افزود: این سازمان همواره در مسیر رفع موانع پیش روی طرح های خدمات رسان به عموم مردم از جمله احداث مراکز بهداشتی و درمانی و نیز آموزشی، تسهیل کننده امور خواهد بود.
وی ادامه داد: هم اکنون نیز در مراغه با توجه به اینکه بیشترین میزان زمین های وقفی در این شهر وجود دارد، موقوفه های مناسبی برای سرمایه گذاری شناسایی شده و در اختیار دستگاه های اجرایی و خدمات رسان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به همت مردم استان در ترویج فرهنگ وقف نیز اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز 40 مورد وقف در استان توسط خیران انجام شده است.
فرماندار مراغه نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری در این شهرستان گفت: با همراهی و همکاری اداره اوقاف، مشکلات پیش روی طرح های عمرانی و خدماتی این شهرستان مرتفع می شود.
حمید شکری افزود: اداره اوقاف نیز همراه با سایر دستگاه های اجرایی، آمادگی خود را برای رفع نیازهای شهرستان در زمینه اشتغال و اجرای طرح های عمرانی و خدمات رسانی اعلام کرده و این امر می تواند زمینه ساز توسعه شهرستان را فراهم سازد.
شهرستان مراغه دارای 681 موقوفه شامل 231 موقوفه دارای رقبه، 375 مسجد، 75 حسینیه و یک هزار و 861 رقبه است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.