به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در جمع مدیران و کارکنان ادارات کل تامین اجتماعی و بهزیستی استان بر ضرورت تبیین خدمات 40 ساله انقلاب تاکید کرد و افزود: در کنار تبیین اقدام های ارزشمند دستگاه ها باید اشکالات و ضعف ها نیز برای برطرف کردن آن ها بیان شود.
وی با بیان اینکه در اسلام به شرکت در امور خیر تاکید زیادی شده است، یادآوری کرد: تعاون در امر خیر و نیکی ها از دستورهای اسلام بوده و دارای ثواب دنیوی و اخروی است.
حجت الاسلام آل هاشم بر تکریم ارباب رجوع، اختصاص یک ساعت برای شنیدن حرف مردم و زندگی همسطح با مردم و دوری از اشرافی گری و پرهیز از افراط و تفریط از سوی مدیران دستگاه ها تاکید کرد.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: در 2 بیمارستان عالی نسب و 29 بهمن زیر پوشش این سازمان با برخورداری از 400 تخت بیمارستانی برای 2 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش و سایر مراجعه کنندگان خدمات ارایه می شود.
جمال الدین نیک نامی افزود: هم اکنون 3 درمانگاه در تبریز و 9 درمانگاه در سایر شهرستان ها به صورت 2 نوبته به بیماران تحت پوشش خدمات ارایه می کند.
وی با اشاره به خدمات ارایه شده و اقدام های این اداره کل برای افراد تحت پوشش طی سال گذشته اعلام کرد: پارسال 9 هزار و 700 میلیارد ریال برای درمان بیمه شدگان هزینه شده است.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، خرید تجهیزات پزشکی جدید برای بیمارستان ها به ارزش 140 میلیارد ریال، بهسازی بیمارستان عالی نسب با 65 میلیارد ریال و حذف دفترچه بیمه در کلیه مراکز درمان مستقیم و جایگزینی آن با ارایه کدملی را از اقدام های این اداره کل اعلام کرد.
نیک نامی ادامه داد: 700 مترمربع ساختمان جدید درمانگاهی در بیمارستان 29 بهمن احداث شده و 2 هزار و 800 متر مربع فضای درمانگاهی در شهرهای عجبشیر، هشترود و ملکان احداث می شود.
وی با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان 370 تختخوابی در شهرک خاوران در سال 95 گفت: با توجه به بروز مشکل زمین و اعتبار برای این طرح، عملیات اجرایی آن شروع نشده است و از این رو با تصویب شورای اسلامی تبریز زمین آن به تامین اجتماعی واگذار می شود تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: هم اکنون 28 شعبه تامین اجتماعی در این استان وجود دارد و 80 درصد خدمات ارایه شده به افراد تحت پوشش و کارفرمایان در این شعبه ها به صورت غیرحضوری است.
جعفر سمساری افزود: هم اکنون 52 درصد جمعیت استان با حدود 2 میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی بوده که از این تعداد 678 هزار نفر بیمه شده اصلی و بقیه تبعی هستند.
وی یادآوری کرد: در 3 ماه اول امسال 5 هزار و 640 میلیارد ریال مستمری بلند مدت برای مستمری بگیران و 420 میلیارد ریال برای مقرری بگیران بیکار پرداخت شده است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این آیین با اشاره به اقدام های سال گذشته این اداره کل برای مددجویان و توانجویان استان در بخش های مختلف گفت: هم اکنون 120 مرکز توانبخشی شبانه روزی و روزانه این استان فعال است که به حدود 10 هزار نفر خدمات ارایه کرده است.
محسن ارشدزاده افزود: در حوزه اجتماعی 10 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش استان و 110 خانوار چند قلو از خدمات این اداره کل بهره مند هستند.
وی با بیان اینکه در 16 شهرستان استان اورژانس اجتماعی فعال است، اظهار داشت: در این مراکز خدمات لازم به افراد تحت پوشش بهزیستی ارایه می شود.
ارشد زاده ارایه خدمات به بیش از 45 هزار کودک در یک هزار مهدکودک شهری و روستایی و خدمات مشاوره ای به افراد تحت پوشش در 126 مرکز مشاوره دولتی و غیر دولتی و ارایه خدمات برای افراد معتاد در 86 مرکز درمان و کاهش اعتیاد را از جمله اقدام های این اداره کل اعلام کرد.
وی گفت: امسال 126 طرح عمرانی با اعتبار 115 میلیارد ریال در استان آغاز شده که تحویل جامعه هدف می شود.
ارشد زاده ادامه داد: از این تعداد 78 واحد مربوط به مسکن مددجویان و توانجویان و 48 طرح مربوط به مراکز خدمات تخصصی در حوزه های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری است.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.