جلال رحیم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال زراعی جاری 4 هزار و 450 هکتار از اراضی دیم شهرستان به کشت عدس اختصاص یافته که در مقایسه با سال گذشته 25 درصد افزایش دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به بارندگی به موقع در اوایل بهار امسال، به لحاظ رعایت اصول درست زراعی و خاک ورزی حفاظتی و اعمال کشت انتظاری، متوسط عملکرد 600 کیلوگرم در هکتار خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی میانه با بیان اینکه حبوبات سبب پایداری در تولید سایر محصولات از جمله گندم می شود، اظهار داشت: گسترش کشت حبوبات به لحاظ توانائی در تثبیت ازت خاک از مناسب‌ترین و بهترین تناوب حیاتی برای سیستم زراعی محسوب می‌شوند.
وی افزود: امسال بر اساس برنامه پروژه امنیت غذایی ایران ایکاردا در سطح 8 هکتار با استفاده از ارقام مرغوب و استفاده از کشاورزی حفاظتی جهت حفظ بقایای گیاهی و پایداری خاک، ارایه مشاوره های کارشناسی و برگزاری کلاس های آموزشی به کشاورزان برنامه ریزی شده است.
رحیم زاده گفت: افزایش سطح زیر کشت حبوبات با توجه به اقتصادی بودن و اشتغالزایی بالای محصول از برنامه ریزی های این مدیریت برای سال های آتی است.
شهرستان میانه با جمعیت 190 هزار نفر، دارای چهار بخش، پنج شهر، 17 دهستان و بیش از 330 پارچه روستا در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.
/3071/6132/7231
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.