حجت الاسلام محمد علی آل هاشم روز یکشنبه در اجتماع حافظان حریم خانواده در تبریز با گرامی داشت هفته حجاب و عفاف، گفت: ضعف در معرفی کردن الگوهای مناسب برای بانوان یکی دیگر از علل بدحجابی ها و بی حجابی هاست و برخوردهای سلیقه ای و افراط و تفریط ها آسیب زاست.
وی با اشاره به هجمه گسترده دشمنان در راستای تضعیف اعتقادات دینی جوانان ، اظهارداشت: فرهنگ تساهل و تسامح هم توسط رسانه های غربی ترویج می شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به معانی حجاب و عفاف گفت: اگرچه پوشش حجاب در ظاهر افراد ظهور پیدا می‌کند اما حجاب برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی انسان است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، حجاب را میوه عفاف و عفاف را ریشه حجاب خواند و افزود: عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه بازمی دارد.
وی خاطرنشان کرد: بانوان با حفظ حجاب می‌توانند در زمره اطاعت کنندگان الهی قرار گیرند.
امام جمعه تبریز، نقش اولیا، مربیان و مدیران مدارس را در رعایت حجاب مهم دانست و گفت: حجاب باید از کودکی نهادینه شود.
فرمانده سپاه عاشورا هم در این تجمع خاطرنشان کرد: ما از مکتبی پیروی می‌کنیم که زینب کبری (س) نهضت برادر را به جهانیان عرضه کرد و حال این مکتب برای همه جهانیان به عنوان الگو مانده است.
سردار عابدین خرم با اشاره به اینکه فرهنگ غربی جنسیت زن را جایگزین شخصیتش کرده است، گفت: زنان محجبه به عنوان حافظان خون شهدا باید با اعلام برائت از بدحجابان و بی حجابان درصدد اصلاح آنان باشند.
در پایان این اجتماع که با حضور خدام رضوی برگزار شد، تعدادی از خانواده های مدافع حرم تجلیل شدند.
21 تیر ماه به منظور پاسداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سالروز حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315 به عنوان روز حجاب و عفاف نام گذاری شده است.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.