ارشدزاده با اشاره به افراد دارای اختلال هویت گفت: 21 نفر تحت درمان برای اختلال هویتی هستند که سال گذشته دو نفر از آنها مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، محسن ارشدزاده در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: از 21 تیرماه هفته بهزیستی آغاز می‌شود و شعاری که برای این هفته انتخاب شده بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه‌ی به زیستن است. 

وی ادامه داد: برنامه‌های بهزیستی در این هفته افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های آماده بهره‌برداری که شامل 126 طرح است که از ابتدای امسال آغاز شده که شامل 78 واحد مسکن مددجویان و معلولان می‌باشد که 16 واحد مربوط به خانواده‌های دو معلول به بالا و 48 طرح در حوزه تخصصی به ارزش ریالی 115 میلیارد ریال است. 

مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان‌شرقی دیدار با مسئولین استان، خانواده مددجویان و همایش روز دختر را از دیگر برنامه‌های بهزیستی دانست و گفت: سازمان بهزیستی استان یک هزار نفر پرسنل مستقیم و هفت هزار نفر پرسنل غیر مستقیم در بخش‌های غیردولتی دارد که برای جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: در سال گذشته 380 میلیارد تومان اعتبار توسط دولت و 78 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در جهت سلامت و حمایت اجتماعی برای جامعه هدف هزینه شده است.

ارشد زاده تاکید کرد: در سال 96 نزدیک به 350 طرح در استان به ارزش ریالی 300 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده، همچنین از سال گذشته تا کنون میزان مستمری مددجویان 3 تا 4.65 برابر افزایش یافته است.

وی گفت: سال گذشته برای دومین سال متوالی اداره کل بهزیستی به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی، برای سومین سال برگزیده مدیریت خدمات کسب و سال گذشته در جشنواره نماز و اوقات فراغت دستگاه برتر شناخته شده و همچنین رتبه یک کشوری در بحث مشارکت مردمی و روابط عمومی را کسب کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال 95 بیش از 420 هزار نفر سالمند در استان وجود داشته است، تصریح کرد: 9 هزار نفر بیمار روانی مزمن در استان نیاز به خدمات بهزیستی دارند، همچنین در 80 مرکز توانبخشی هفت هزار نفر خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: 16 هزار نفر معلول در استان سال گذشته مستمری دریافت کرده‌اند، 43 کاشت حلزون صورت گرفته و 3 هزار و 88 نفر دانش آموز معلول می‌باشند، همچنین 927 معلول ضایعه نخاعی در استان از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

ارشدزاده با اشاره به معافیت سربازی 290 نفر از خانواده معلولین و پلاک 138 خودرو نیز اذعان داشت: در حوزه معاونت امور اجتماعی 10 هزار خانواده زن سرپرست خانوار و همچنین 110 خانواده چندقلو مورد حمایت‌های سازمان بهزیستی استان قرار دارند.

وی ابراز کرد: چهار هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌باشند که 2هزار و 700 از آن تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی و 2 هزار و 500 نفر تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی عنوان کرد: در سال گذشته  تعداد اورژانس‌های اجتماعی از 5 به 16 اورژانس در شهرستان‌ها افزایش یافته و 17 شهرستان دارای پایگاه خدمات اجتماعی هستند. 

وی در خصوص آمار کودکان کار نیز افزود: 105 کودک خیابانی در سال 96 جمع آوری و ساماندهی شدند، همچنین 1هزار و 820 نفر کودک بی سرپرست یا بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی قرار داشتند که 1 هزار و 540 نفر از آنان به کنار خانواده و آشنایانشان برگشتند.

ارشدزاده اظهار داشت: در سال گذشته 43 مورد فرزندخواندگی در استان رخ داده و در هزار مهدکودکی که در آذربایجان‌شرقی وجود دارد 3 هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند.

وی گفت: 126 مرکز مشاوره و خدمات روانشناخی دولتی و غیر دولتی تحت نظر سازمان بهزیستی مشغول ارائه خدمات هستند، همچنین در بحث درمان معتادین 31 هزار و 500 نفر خدمات ترک اعتیاد دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت:  در بحث توانمندسازی بهبودیافتگان سال گذشته به 800 نفر از افراد کمک صورت گرفته و 63 میلیارد ریال برای جامعه هدف اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی آمار افراد مبتلا به ایدز در قالب باشگاه مثبت را 150 نفر دانست و گفت: همچنین در سال گذشته 90 مورد کودک آزاری، 215 اقدام و مداخله پیشگیری از خودکشی صورت گرفته که در سه ماهه اول سال 97 این آمار 63 مورد بوده است.

ارشدزاده آمار دختران فراری ساکن در خانه سلامت را 48 نفر خواند و گفت:این میزان در سه ماهه اول سال 97 نیز 28 نفر بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد افراد دارای اختلال هویت در استان توضیح داد: سال گذشته 28 نفر دارای اختلال هویت در استان تحت درمان قرار داشتند که از این تعداد 2 نفر موفق به انجام عمل جراحی شدند، همچنین در مرکز تی‌سی که در شبستر وجود دارد 150 خدمات دریافت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: هیچ کودکی در نوبت دریافت کاشت حلزون باقی نمانده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.