مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: وکلای نیکوکار در سه ماهه نخست امسال 103 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی انجام دادند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد کلامی با اعلام اینکه 248 وکیل نیکوکار با این نهاد همکاری می کنند، اظهار کرد: وکلای نیکوکار در سه ماهه نخست امسال 103 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد انجام دادند.
وی با بیان اینکه 16 پرونده از 27 پرونده حقوقی مددجویان توسط وکلای نیکوکار بررسی و منجر به صدور رای شده است، افزود: در سه ماهه نخست سال جاری 11 پرونده از 17 پرونده حقوقی مددجویان توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی بررسی و رای صادر شده است. 
کلامی با اشاره به اینکه 26 میز خدمت حقوقی با هدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تشکیل‌شده است، افزود: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجا دشده و مشکلات حقوقی، عدم توانایی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از دلایل تشکیل آن است.
وی با اعلام اینکه 499 مورد خدمت حقوقی به مددجویان توسط وکلای نیکوکار و اداره حقوقی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی انجام شده است، گفت: وکلای نیکوکار در یک روز از هفته برای انجام خدمت حقوقی به مددجویان در میز خدمت کمیته امداد استان حضور می یابند.          مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف هستند، بیان کرد: مددجویان تحت حمایت دارای مشکلات حقوقی به کانون وکلا معرفی و نسبت به ارائه خدمات و پیگیری پرونده آن‌ها از سوی وکلای نیکوکار اقدام می‌شود.
وی با اشاره به تفاهم نامه این نهاد با کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان شرقی، گفت: طبق این تفاهم نامه تنظیم هر نوع سند برای مددجویان در دفاتر اسناد رسمی با 50 درصد تخفیف انجام می شود.                                                                                            
کلامی از انعقاد تفاهم‌نامه بین این نهاد با کانون وکلای دادگستری و سازمان بسیج حقوقدانان  استان آذربایجان شرقی به‌منظور بهره‌مندی مددجویان از خدمات حقوقی و مشاوره‌ای خبر داد و اعلام کرد: طبق این تفاهم‌نامه‌ها ارائه مشاوره حقوقی در کلیه موضوعات حقوقی، جزائی و خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در یک روز از هفته و به‌صورت رایگان انجام می‌شود.            

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.