مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از فروش یک میلیارد و صد میلیون تومانی صنایع دستی در  نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸ خبر داد.
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اعلام این مطلب افزود: این نمایشگاه که از ۱۲ تا ۱۶ تیرماه با مجموع 220 غرفه و حضور 300 هنرمند صنایع دستی و سنتی در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تبریز برگزار شد، همانند سال های گذشته با استقبال چشمگیر مردم هنر دوست تبریز در حمایت از صنایع دستی و سنتی، مواجه بود. 
آبدار خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه برنامه ریزی هایی در مسیر رشد فروش صنایع دستی در نمایشگاه صورت گرفت و آمار فروش جمع بندی شده ، نشان از فروش یک میلیارد و صد میلیون تومانی تولیدات صنایع دستی استان و دیگر استان های کشور دارد که موجبات رضایت هنرمندان حاضر در نمایشگاه را فراهم نموده است.
 وی افزود: علاوه بر میزان فروش نقدی در این دوره از نمایشگاه، مبلغی بالغ بر ۵۸ میلیون تومان نیز در قالب سفارش به ثبت رسیده است. 
مدیرکل میراث فرهنگی استان ضمن اظهار خرسندی از استقبال پرشور مردم گفت: طی روزهای نمایشگاه، شمار بسیاری از مردم استان و نیز گردشگران داخلی و خارجی از غرفه ها بازدید نمودند، بطوریکه طی روز های 12 تا 16 تیرماه سال جاری، 150 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند.
وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه باعث تعامل بین صنعتگران و رقابت بین آنها می‌شود، افزود: شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی باعث از بین رفتن واسطه‌ها شده و صنعتگران می‌توانند به صورت مستقیم به عرضه و معرفی تولیدات خود بپردازند.
آبدار گفت: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز 2018 میزبان هنرمندان چیره دست 29 استان کشور  و 12 شهرستان آذربایجان شرقی بود که در روز پایانی این نمایشگاه سه غرفه برتر در بخش های غرفه آرایی، محتوا و حجم فروش انتخاب شدند.
وی در ادامه به معرفی غرفه‌های برتر نمایشگاه بین المللی صنایع‌دستی تبریز 2018 پرداخت و گفت: در این نمایشگاه "احسان کابلی" با غرفه «فیروزه کوبی» ، عنوان بهترین غرفه‌آرایی و حجم فروش از استان اصفهان، غرفه «رودوزی های سنتی» از استان هرمزگان متعلق به "خانم ذاکری" به‌عنوان غرفه برتر از لحاظ ارائه محتوای مفید و "میثم و مرتضی کریمی" غرفه‌داران استان آذربایجان شرقی نیز در این نمایشگاه با ارائه آثار منحصربفرد در رشته «مشبک چوب» عنوان برترین غرفه از لحاظ محتوا و خلاقیت هنری را به خود اختصاص دادند.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از شرکت تمامی هنرمندان سراسر کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدوارم بار دیگر میزبان این هنرمندان در دوره های آتی نمایشگاه صنایع دستی تبریز باشیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.