به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، ایوب بهتاج ‌در جمع خبرنگاران افزود: در ارزیابی نهایی عملکرد استان ها در این حوزه پس از آذربایجان شرقی، استان های سمنان و البرز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
بهتاج خاطر نشان کرد: معاونت امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در سال 1395 نیز موفق شده بود به مقام نخست کشوری دست یابد.
وی در ادامه بیان داشت: در سال گذشته ستاد استانی ساماندهی امور جوانان استان بیش از 74 درصد مصوبات خود را اجرایی و محقق کرده که ده جلسه استانی و 126 جلسه شهرستانی ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار و 16کمیته تخصصی استانی و 111کمیته تخصصی شهرستانی تشکیل شده که آسیب‌های اجتماعی، اوقات فراغت، ازدواج، مشارکت اجتماعی و سلامت جوانان بیشترین سهم را در موضوعات مورد بررسی ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در سال 96 داشتند.
وی با تشریح بخش دیگری از اقدامات این ستاد اضافه کرد: برگزاری نشست ها و گردهمایی های استانی با هدف آگاهی بخشی و توانمندسازی مدیران و کارشناسان حوزه جوانان و بررسی چالش های جوانان در شهرستان های مختلف، تقسیم کار استانی در حوزه های برنامه ریزی جهت افزایش مشارکت اجتماعی جوانان، برنامه ریزی جهت تقویت هویت ملی و دینی جوانان، برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، برنامه ریزی برای ازدواج جوانان و آموزش های قبل از ازدواج و بعد از ازدواج، برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی جوانان و نوجوانان، برنامه ریزی طرح سلامت جوانان و هفته جوان از مهمترین اقدامات ستاد در طول سال 1396 بوده است.
همچنین امیر تقی زاده معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ‌با بیان اینکه، کسب رتبه اول کشوری آذربایجان شرقی در حوزه ستادهای ساماندهی کشوری حاصل کار تیمی استانی ‌بوده افزود: دغدغه مدیریت ارشد استان، معاونین و مدیران و مسئولین ارگان ها و نهادهای دولتی بر برنامه ریزی در حوزه جوانان بوده و این کار تیمی و اهتمام موجب شده که در حوزه جوانان و در بخش ستادهای ساماندهی امور جوانان در رتبه اول کشوری قرار بگیریم.
تقی زاده ادامه داد: مهم‌ترین خروجی این جلسات تدوین سند جامع جوانان و پرتال جوانان، ثبت بیش از 100 سمن، راه‌اندازی خانه جوانان، شناسایی 300 جوان فعال و نمونه روستایی، اجرای طرح «هر جوان یک مهارت» از دیگران برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی است.
وی توضیح داد: در کنار کار تیمی استانی و اهتمام مسئولین و تلاش کارشناسان نهادها و ارگان ها، فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی در حوزه چالش های اساسی جوانان از مهمترین اولویت های معاونت امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی بوده که توانسته نیازهای جوانان را در تمامی بخش ها بررسی و برنامه ریزی صحیحی صورت پذیرد.
٩٨٥٣/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.