به گزارش ایرنا، امین امینیان روز یکشنبه در کارگروه گردشگری و خدمات سفر هشترود افزود: علاوه بر ساخت پل، سه میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات متمرکز گردشگری در سالجاری برای ساخت تفرجگاه، سرویس بهداشتی و نماز خانه سرمایه گذاری می شود.
قلعه آژدهاک یا قلعه ضحاک در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی واقع شده‌ و نام محلی این قلعه نارین قالا است.
وی همچنین از افزایش عوارض در آزاد پیامبر اعظم محدوده شهرستان هشترود تا بستان آباد انتقاد کرد و گفت: در مصوبه جلسه آزادراه های کشور و مدیر کل راهداری بر کاهش عوارض در این مسیر تاکید شده بود اما هنوز اجرایی نشده است.
وی همچنین خواستار ایجاد تقاطع در مسیر تبریز به زنجان برای دسترسی به قعه بایزید بسطامی در روستای تارقلی شد و گفت: نبود ورودی و خروجی از آزاد راه باعث شده مسافران نتوانند ازاین بقعه بازدید داشته باشند.
فرماندار هشترود هشترود همچنین از برگزاری جشنواره ورزش های آبی و ماهیگیری در سد سهند این شهرستان خبر داد.
معاون حفاظت و بهره ‌برداری شرکت آب منطقه ‌ای آذربایجان شرقی نیز در این کارگروه با اشاره به افزایش 27 درصدی بارندگی در استان گفت: با اینحال ورودی آب سدهای استان کاهش داشته است.
مجتبی جلیل زاده میانگین مصرف آب در استان را بسیار بالاتر از میانگین جهانی اعلام کرد و افزود: هر نفر در استان 230 لیتر آب در روز مصرف می‌رکند که بالاتر از میانگین جهانی 160 لیتر است.
وی همچنین اضافه برداشت از چاه ‌های مجاز آب را عاملی مهم در آسیب زدن به منابع آب های زیرزمینی عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از اضافه برداشت‌ ها نصب کنتورهای هوشمند در چاه ‌های آب ضروری است.
وی افزود: شهرستان هشترود رتبه اول در بخش آبزی پروری در استان را دارد و سد سهند هشترود در صورتی که آلودگی محیطی نداشته باشد می تواند به پرورش ماهی اختصاص داده شده و به مجتمع تفریحی گردشگری بزرگ استان تبدیل شود.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم ازصدور 70 مجوز بوم گردی از اول امسال در استان خبر داد و افزود: 50 درخواست هم در دست بررسی است.
فرشاد رستمی افزود: برای رویداد تبریز2018 نزدیک به 163 رویداد، 200 منطقه طبیعت گردی و پنج مسیر گردشگری با اعتبار 7 هزار میلیارد پیش بینی شده بود که در نهایت در استان هزار و 500 میلیارد تصویب شد اما در نهایت بودجه 680 میلیارد ریال ابلاغ شد.
وی با انتقاد از میزان زیاد عوارض در آزاد راه پیامبر اعظم(ص) گفت: متاسفانه اکثر مسافران ورودی به استان ازاین افزایش گله دارند و نبود سرویس بهداشتی و کمپ های استراحت گاه مزید بر این گله مندی است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.