رییس دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز گفت: دانشگاه هنر اسلامی تبریز، اولین دانشگاه تخصصی کشور در حوزه‌ی هنرهای اسلامی است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدعلی کی نژاد در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره سراسری مسابقات قرآنی، با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه هنر، اظهار کرد: این دانشگاه برای اولین بار در کشور طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد.
وی با بیان این‌که اغلب رشته‌های دانشگاه هنر تبریز برای اولین بار در کشور برنامه ریزی شده و به تصویب مراجع ذی‌صلاح رسید، افزود: پذیرش دانشجو دانشگاه هنر تبریز از طریق کنکور سراسری بوده و یک مقطعی است.
وی با بیان این‌که شروع کلاس‌های درسی برادران از مهرماه و کلاس‌های خواهران نیز از بهمن ماه است، گفت: دانشگاه هنر اسلامی تبریز اثرمحور و کارآفرین‌محور است و دانشجویان به تولید آثار هنری می‌پردازند.
وی با اشاره به این‌که تاکنون ۲۵۰۰ دانشجو از دانشگاه هنر اسلامی تبریز فارغ‌التحصیل شده‌اند، یادآور شد: رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در شش دانشکده فعال و یک دانشکده تجسمی که از سال‌جاری اقدام به پذیرش دانشجو کرده، تدریس می‌شوند.
کی‌نژاد با بیان این‌که فعالیت‌های دانشگاه غالبا در خود دانشگاه انجام می‌شود، افزود: بخشی از فعالیت‌ها و آموزش‌ها نیز در خانه‌های قدیمی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده‌اند، انجام می‌شود.
وی با بیان این‌که دانشکده هنرهای رایانه‌ای یا (چند رسانه ای و واقعیت مجازی) برای اولین بار در کشور در دانشگاه هنر راه‌اندازی شده است، متذکر شد: با توجه به این‌که فضای مجازی یکی از بسترهایی است که شبیخون های فرهنگی می‌تواند در آنجا اتفاق بیافتد، فعالیت‌های هنری در بستر رایانه بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.