مجید خدابخش روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، جایگاه آذربایجان شرقی در اقتصاد مقاومتی را در شأن استان ندانست و افزود: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه با تسلط بر شرایط خاص نسبت به مدیریت فرایندها اقدام کند تا بتوانیم در اقتصاد مقاومتی جایگاه استان را ارتقا دهیم.
وی همچنین خواستار ارزشیابی کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای برنامه‌ریزی استان شد و بر بررسی دقیق اثربخشی این کارگروه‌ها تأکید کرد.
خدابخش با تاکید بر رعایت الزامات مرکز کنترل مدیریتی در برنامه کارگروه‌های تخصصی ذیل این شورا، اظهار داشت: هرگونه عملکردی در کارگروه‌های تخصصی باید همسو با این الزامات مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم نسبت به فعالیت این کارگروه‌ها با قاطعیت اظهار نظر کنیم.
وی ادامه داد: امروز شاهدیم که در برخی از کارگروه‌ها تعداد جلسات زیاد اما خروجی بسیار کم است و این نشان می‌دهد که ما برای تحقق برنامه‌های کارگروه‌ها نیازمند تجدید نظر جدی هستیم.
خدابخش توجه به تمام وظایف تعریف شده در کارگروه‌‌ها را یادآور شد و گفت: شورای برنامه‌ریزی در امور تخصصی می‌تواند برخی از وظایف این شورا را به کارگروه‌های تخصصی تفویض کند و سازمان برنامه و بودجه می‌تواند از این فرصت برای تسهیل فرایند ها کمک بگیرد.
وی با اشاره به ضرورت تفویض اختیارات و اعتماد به مدیران، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های نمایندگان مجلس دست ما در هزینه‌کردها بازتر شده و می‌توانیم 25درصد اعتبارات در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان را تحت عنوان کمک‌های فنی و اعتباری در بخش‌های مورد نیاز هزینه کنیم.
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.