به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز شنبه در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه اکنون کشور ما در نبرد اقتصادی با دشمن به سر می برد، افزود: همه مسوولان بانک ها، دستگاه ها و نهادها باید با کمک هم برای مقابله با این جنگ تلاش کنند.
وی خطاب به مسوولان برخی بانک ها و دستگاه هایی که در مسایل اقتصادی استان کارشکنی می کنند، گفت: مسوولان بانک هایی که عملکرد آنان در این نبرد اقتصادی صفر بوده و دستگاه ها را در این نبرد کمک نمی کنند، ستون پنجم دشمن به حساب می آیند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مدیران استان و بانک ها موظف به همکاری برای حل مشکلات و مسایل اقتصادی مردم و بنگاه های اقتصادی هستند، یادآوری کرد: هر کس برخلاف این جریان حرکت کند و در این زمینه همراهی نکند باید استان را ترک کند.
خدابخش از این افراد خواست گوش شان را باز کنند و این تذکر را بشنوند چرا که به گفته وی از مدیران و مسوولان بانک ها انتظار می رود بصیرت و فهم داشته و زمان و شرایط را درک کنند.
وی از مدیران بنگاه های اقتصادی نیز خواست سرمایه خود را از بانک هایی که با دولت همکاری نمی کنند و عقیده ای به مشتری مداری ندارند خارج کرده و به بانکی ببرند که با دولت همکاری داشته و مشتری مداری را در اولویت خود قرار می دهد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به طرح کارورزی استان گفت: این طرح برای بنگاه های اقتصادی مطلوب بوده و در آن دانش آموختگان دانشگاهی به صورت عملی در بنگاه های اقتصادی آموزش دیده و کار یاد می گیرند.
خدابخش افزود: اشکالات مربوط به سامانه کارورزی نیز باید استخراج و به طراح این سامانه ارایه شود تا این اشکالات را برطرف کند.
وی از مسوولان مرتبط ثبت نام افراد در این سامانه خواست از متقاضیان و علاقه مندان به کارورزی برای ثبت نام پول دریافت نکنند.
وی گفت: استانداری آماده تامین مبلغ ثبت نام متقاضیان در این طرح است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از اقدام های انجام شده از جلسه کارگروه گذشته ( نهم تیر) تاکنون گفت: در این مدت در زمینه اشتغال روستایی 129 طرح با اعتبار 405 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شد که در صورت پرداخت این تسهیلات برای 827 نفر در قالب سرمایه در گردش اشتغال ایجاد می شود.
میراحد حسینی افزود: این طرح ها برای بانک های توسعه تعاون و کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.
وی اظهار داشت: در زمینه اشتغال فراگیر نیز یک هزار و 77 طرح با اعتبار 2 هزار و 950 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده که از این تعداد 98 طرح با اعتبار 460 میلیارد ریال مصوب شده و بقیه طرح ها در دست بررسی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: 7 طرح بزرگ ملی نیز با اعتبار 4 هزار و 290 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده که از این تعداد 3 طرح تصویب شده و 4 طرح دیگر در مرحله تصویب قرار دارد.
حسینی با اشاره به طرح کارورزی ادامه داد: در این طرح 612 واحد پذیرنده در سطح استان شناسایی شده و 12 هزار و 819 نفر نیز در این طرح ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه از این تعداد 291 مورد که 105 مورد آن ها مربوط به امسال است، منجر به عقد قرارداد شده است، گفت: تا پایان امسال باید تعداد عقدقراردادها به 3 هزار و 700 مورد برسد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.