معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه صنایع دستی تبریز به دلیل ظرفیت‌های بسیار بالای خود باید از سال‌های آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد رحمتی روز شنبه در بازدید از نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸، تنوع رشته‌های‌هنری این نمایشگاه را از جاذبه‌های لازم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برشمرد و اظهار داشت: همین مزیت یکی از دلایل مهم برگزاری بین المللی این نمایشگاه در سال‌های آینده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی تبریز دارای ظرفیت‌های بسیار وسیع برای برگزاری انواع نمایشگاه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی نیز یکی از اقدامات ارزنده این مجموعه است.

رحمتی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸ این فرصت را برای مردم تبریز و گردشگران خارجی و داخلی فراهم می‌کند تا با مراجعه به این نمایشگاه با آثار فاخر هنری هنرمندان آشنا شوند و این فرصتی طلایی برای هنرمندان نیز محسوب می ‌شود تا علاوه بر معرفی محصولات هنری خود به مردم، با برقراری ارتباط با هنرمندان سایر شهرها، تولیدات خود را گسترش داده و تعاملات لازم را برای ارتقای کیفیت محصولات خود انجام دهند.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، امکان استفاده از ظرفیت‌های صنایع دستی کشوری و استانی فراهم می کند و این فرصت برای هنرمندان باید به طور عمده در راستای معرفی و همچنین خلق آثاری منحصر به فرد به دنبال هم فکری و مشارکت با سایر رشته ها مورد استفاده قرار بگیرد و تنها سمت و سویی تجاری به خود نگیرد.

رحمتی با تاکید بر لزوم توجه هنرمندان به بسته بندی و برندسازی مختص رشته هنری خود، یادآور شد: هنرمندان باید توجه داشته باشند برند و نوع بسته بندی مختص رشته های هنری، معرف آثار آنها در سطح ملی و بین المللی خواهد بود، بنابراین توجه به این موضوع باید در اولویت اهداف هنرمندان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می ‌تواند هنرهای دستی و سنتی را که در گذشته وجود داشته و اکنون به فراموشی سپرده شده‌اند، دوباره احیا کند، خاطرنشان کرد: هنر آذربایجان را می ‌توان یکی از بخش‌های جدانشدنی  تاریخ هنر در جهان دانست و برگزاری چنین نمایشگاه‌ هایی قابلیت آن را دارد تا  به هنر تاریخی این خطه جانی تازه بخشد و مردم را با رشته های هنری و تاریخی خود آشنا کند.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به اهمیت تحقق شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، اقدامات مهم و لازم در جهت حمایت از فعالان عرصه صنایع دستی را مورد تاکید قرار داد.

وی  در خاتمه گفت: اقدامات مهمی برای حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان به خصوص هنرمندان صنایع دستی برنامه ‌ریزی شده است که از جمله آن می‌ توان به تخصیص اعتبارات و تسهیلات به مشاغل خانگی و برخی از مشاغل دستی که توسط زنان سرپرست خانوار و همچنین جامعه هنرمندان معلول انجام می‌شود، اشاره کرد.

نمایشگاه صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸ با ۲۲۰ غرفه از ۱۲ تیرماه جاری آغاز شده و امروز به پایان می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.