امام جمعه موقت تبریز گفت: صاحبان قلم باید در رابطه با فرهنگ اسلامی بنگارند و دین، ایمان و انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمد تقی‌آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به ۱۴ تیرماه روز قلم، اظهار کرد: قلم سالم به قدری ارزشمند است که خداوند در قرآن کریم به آن سوگند می خورد؛ چراکه قلم صحیح ماندگار بوده و باعث انتقال مطالب از نسلی به نسل دیگر می شود.
وی با بیان این‌که قلم باعث بالابردن سرمایه دانش یک ملت می شود، افزود: آثار صاحبان قلم همیشه زنده بوده و این افراد باید در برابر توطئه های دشمنان از این فرهنگ دفاع کنند.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به مناسبت های این هفته، گفت: امروز سالگرد درگذشت حاج سیدجواد حسینی خامنه‌ای، پدر رهبر معظم انقلاب است که از علما و مجتهدان عصر خود بوده و در نجف متولد شدند و در سال ۱۳۶۵ رحلت کردند.
وی با اشاره به سالگرد درگذشت فقیه نامدار، میرزا جواد تبریزی، افزود: این عالم مدت‌ها در نجف مورد توجه علما و مرجع تقلید شعیان بوده که در سال ۱۳۸۵ رحلت کردند.
حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است؛ روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.
وی‌افزود: امید است زنان و دختران ایران اسلامی عفاف و حجاب را رعایت کرده و حضرت زهرا(س) را الگو خود قرار دهند. وی‌گفت: از مسافرانی که به تبریز سفر می کنند، نیز انتظار می رود که رعایت حجاب آن ها نیز در شان شهر اولین ها باشد.
امام جمعه موقت تبریز بر لزوم پرداخت مالیات به صورت متعارف تاکید کرد.
وی‌همچنین با اشاره به این‌که ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) است، گفت: ایشان رعایت کردن حیا برای زن و مرد را ضروری می دانستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.