مجید خدابخش روز جمعه در سومین نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در منطقه آزاد ارس با تاکید بر لزوم بهره مندی از مزیت های مناطق آزاد در رونق اقتصاد استانی و ملی، گفت: فعالیت 117 واحد صنعتی در ارس موفقیت بزرگی برای استان است.
وی با بیان اینکه بیشترین فعالیت سایر مناطق آزاد در حوزه تجاری و گردشگری است، اضافه کرد: تفاوت عمده منطقه آزاد ارس با سایر مناطق، فعالیت این منطقه در حوزه های مختلف از جمله صنعت، تولید، تجارت، گردشگری و کشاورزی است.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی و وابستگی کشور به خارج، هدف دشمن از تشدید تحریم هاست، اضافه کرد: هم اکنون جنگ اقتصادی به اوج رسیده است و تجار و تولید کنندگان درخط مقدم این نبرد قرار دارند.
خدابخش تاکید کرد: در این جنگ اقتصادی با محتکران و سوء استفاده کنندگان برخورد جدی خواهد شد.
وی با اشاره به طرح های جدید دولت برای اشتغال عنوان کرد: امسال با اجرای قانون کارورزی فرصت استخدام و کسب مهارت آموزی فارغ التحصیلان در واحدهای تولیدی فراهم شده است.
وی در ادامه گفت: واحدهای تولیدی با تکنولوژی مدرن و اشتغالزایی مناسب در استان در حال راه اندازی بوده و نخبگان دانشگاهی در این واحدها جذب می شوند.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی برای ادامه حیات باید استانداردسازی کنند، گفت: بهره گیری از تکنولوژی نوین و استفاده از مواد اولیه ایرانی در تولید باید سرلوحه سرمایه گذاری ها باشد.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس الهام بخش توسعه است، اظهار امیدواری کرد: فضا برای بازدید میدانی دانشجویان، نخبگان، اساتید دانشگاهی و مسئولین از این منطقه آزاد فراهم شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست گفت: یکی از پیشرفته ترین سامانه های مانیتورینگ دنیا در این منطقه به کار گرفته شده است و لحظه به لحظه ورود و خروج وسایط نقلیه در محورهای مواصلاتی ارس کنترل می شود.
محسن نریمان گفت: برای تامین نرم افزاری و سخت افزاری مقابله با قاچاق هیچ مشکلی در سازمان منطقه آزاد ارس وجود ندارد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست گفت: بر اساس بررسی ها 459 ردیف کالای متروکه 13 ساله استخراج شده است که از این بین 1200 ردیف کالای تاریخ منقضی با 300 تن وزن امحا خواهد شد.
احد نصرتی تاکید کرد: باید تکلیف انبار 127 گمرک جلفا که شامل کالاهای منقضی شده و قاچاق است نیز به زودی مشحص شود.
وی اعلام کرد: به زودی 22 طرح سرمایه گذاری با اشتغال زایی 631 نفر در منطقه آزاد ارس به بهره برداری می رسد.
نصرتی گفت: تمامی اقدامات لازم برای راه اندازی سامانه کالای همراه مسافر و اتصال به سیستم جامع گمرکی از سوی سازمان منطقه آزاد ارس انجام شده و برای اجرای این طرح منتظر تصمیم نهایی گمرک هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی امروز در راس هیاتی متشکل از اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و با همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و فرماندار شهرستان جلفا از واحدهای تولیدی و مراکز گردشگری این منطقه بازدید کرد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.