استارت‌آپ ویکند تبریز با همکاری استارت‌آپ های موفق و سازمان جهاددانشگاهی استان و همچنین حمایت مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال فارغ‌التحصیلان جهاد دانشگاهی به مدت سه روز از ۱۳ الی ۱۵ تیرماه سالجاری در فرهنگسرای دکتر مبین تبریز برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان در آغاز استارت‌آپ ویکند تبریز با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین برنامه‌هایی اظهار کرد: دانشجویان باید همواره تلاش و کو‌شش کرده و در این مسیر نیز خسته‌ نشوند تا با قوت تمام بتوانند در مسیر اهداف خود حرکت کنند.
دکتر جعفر محسنی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر این‌که یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است، افزود: دانشجویان باید همواره این کلام را در ذهن داشته و با تشکیل گروه‌ها و تیم‌ها، موجی ایجاد کرده و در این مسیر دست دیگر دانشجویان را نیز گرفته و به مسیر علم و فناوری بکشانند.
وی با اشاره به تلاش‌های دانشجویان در زمان هشت سال دفاع مقدس با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات، خاطرنشان کرد: ما نیز باید اکنون با قوت و قدرت تمام در مسیر علم قدم برداشته و با جامه‌ی عمل پوشاندن به افکار و ایده‌های خود، در خدمت جامعه باشیم.
وی با تاکید بر این‌که جهاد دانشگاهی یک سازمان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، بیان کرد:  "جهاددانشگاهی" یعنی جهاد و تلاش بی شایبه‌ای که باید در دانشگاه‌ها و مراکز علمی اتفاق بیافتد و طبق این رسالت، سازمان جهاد دانشگاهی استان بر خود وظیفه دانسته که به حوزه‌ی استارت‌آپ‌ها ورود کند.
محسنی با اشاره به ایجاد مرکز نوآوری و شکوفایی استعدادها توسط جهاددانشگاهی استان، افزود: تلاش کرده‌ایم بستری فراهم شود تا جوانان بتوانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند.
رئیس مرکز علمی‌ کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز نیز در حاشیه این استارت‌آپ، اظهار کرد: دانشجویانی که صاحب ایده و طرح‌های قابل تجاری‌سازی هستند به مدت ۵۴ ساعت در قالب این استارت‌آپ در زمینه کسب و کار فعالیت می‌کنند.
«رباب نوروزی» با بیان این‌که این فعالیت‌ها روز جمعه ۱۵ تیرماه توسط داورها ارزیابی می‌شوند، افزود: ایده‌ها و طرح‌های برتری گه در فرآیند داوری رتبه یک تا سوم را کسب کنند، در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی استان که یکی از مراکز تازه تاسیس این سازمان است پشتیبانی و حمایت می‌شوند.
وی در این رابطه تاکید کرد: تمامی دانشجویانی که در حوزه‌های مختلف صاحب طرح و ایده هستند می‌توانند از حمایت‌ها و پشتیبانی مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد برخوردار شده و به مدت شش الی ۹ ماه از حمایت‌های مادی و معنوی منتورها بهره‌مند شوند.
وی با بیان این‌که مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در این رویداد نقشی اساسی دارد، یادآور شد: روند اجرایی این استارت‌آپ از اردیبهشت ماه سال‌جاری شروع شده  و ما با کمک استارت‌آپ موفق قونقا این رویداد استارت‌آپی را برگزار می‌کنیم.
نوروزی با تاکید بر این‌که منتورها و تیم اجرایی این استارت‌آپ از اعضای استارت‌آپ‌های موفق هستند، تشریح کرد: تمامی امور اجرایی این استارت‌آپ توسط مرکز جامع علمی‌ کاربردی جهاد دانشگاهی و با حمایت سازمان جهاد دانشگاهی استان انجام می‌گیرد.
وی با بیان این‌که موضوعات در این استارت آپ آزاد هستند و محدودیتی در این رابطه وجود ندارد، یادآور شد: یکی از محورهای این استارت‌آپ به مناسبت رویداد تبریز ۲۰۱۸ با عنوان "گردشگری" در نظر گرفته شده است. 
وی با اشاره به ثبت‌نام ۱۱۰ دانشجو در استارت‌آپ ویکند تبریز اظهار کرد: این اعضا ۱۰ الی ۱۲ تیم تشکیل داده و طرح‌ها و ایده‌هایشان روز جمعه مورد داوری قرار می‌گیرد.
رییس مرکز علمی‌ کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با بیان این‌که جهاد دانشگاهی اولین رویداد استارت‌آپی را در اردیبهشت ماه سال ۹۶ و دومین رویداد را تحت عنوان "صفاتک" در آبان ماه ۹۶ برگزار کرد، افزود: استارت‌آپ ویکند تبریز رویداد خاصی است، چرا که از استاندارد جهانی استفاده کرده و توسط منتورهای جهانی هدایت می‌‌شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.