مرحله استانی چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف مسابقات قرآنی در تبریز با حضور ۴۹۴ نفر از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی آغاز شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این آیین با تاکید بر اهمیت مسابقات قرآنی اظهار کرد: رسمی ترین مسابقات قرآنی سطح کشور محسوب می شود که به موجب این رسالت ما نیز خود را ملزم به برگزاری این مسابقات می دانیم
حجت‌الاسلام علی مصایبی گفت: برای شرکت در این دوره از مسابقات دو هزار شرکت‌کننده شهرستانی در استان رقابت کرده بودند که نهایتا ۴۹۴ نفر به این دوره از مسابقات استانی راه یافتند.
وی با بیان این‌که این مسابقات طی روزهای ۱۴ الی ۱۶ تیرماه در تبریز برگزار می‌شود، افزود: رشته‌های این دوره از مسابقات استانی شامل تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، پنج جزء و همچنین اذان و معارف است.
حجت‌الاسلام مصایبی با بیان این‌که ۲۵۰ شرکت‌کننده‌ی خواهر و ۲۴۴ شرکت‌کننده آقا در این دوره از مسابقات حضور دارند، افزود: برگزیدگانی از تمامی شهرستان‌های استان در این مسابقات حضور دارند.
وی با بیان این‌که ۱۷ تیر ماه نیز شاهد اختتامیه این دوره از مسابقات خواهیم بود، افزود: برگزیدگان این دوره از مسابقات در آیین اختتامیه معرفی شده و به مرحله‌ی کشوری راه می‌یابند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این‌که مسابقات کشوری نیز مهرماه سال‌جاری برگزار می‌شود، گفت: امید است شاهد حضور برجسته متسابقین استان باشیم.
وی با بیان این‌که برگزاری مسابقات قرآنی زمینه جذب مردم به سمت قرآن را فراهم می‌کند، افزود: افرادی که قرآن را فراگرفته و با آن عجین شده‌اند، در رابطه با آموز‌ش‌ قرآن به دیگران نیز مسئولیت دارند.
حجت‌الاسلام مصایبی با اشاره به برگزاری کلاس‌های ارتقای سطح، جهت تقویت متسابقین، اظهار کرد: هفته گذشته با حضور ۲۰۰ نفر از متسابقین و اساتید استانی و کشوری، به مدت دو روز این کلاس‌ها برگزار شد که اکثر شرکت‌کنندگان رضایت داشتند.
وی با اشاره به دغدغه‌ی مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت بیش از ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور، خاطرنشان کرد: باید این موضوع را جدی گرفته و در جهت عملیاتی کردن آن تلاش کنیم؛ بر همین اساس در شهرستان‌های استان هشت مرکز قرآنی افتتاح شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.