یدالله آذرهوا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با یادآوری اینکه آذربایجان شرقی 27 تالاب فصلی و دائمی دارد و در زمان حاضر وضعیت این تالاب ها مساعد است افزود: نیاز آبی زیست محیطی تالاب ها و همچنین محل تخصیص هم بر اساس اطلس تالاب های استان مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه تالاب قوری گل و قره قشلاق از تالاب های دائمی استان هستند، گفت: تالاب قوری گل در بستان آباد با 200 هکتار بزرگترین تالاب استان محسوب می شود که کانال انتقال آب آن با فرسودگی مواجه است.
آذر هوا اظهار داشت: از نظر تامین آب این تالاب مشکلی وجود ندارد ولی به دلیل فرسودگی کانال 50 درصد آب در مسیر انتقال هدر می رود.
وی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه ای استان هزینه بازسازی این کانال را 250 میلیارد ریال برآورد کرده است، خاطرنشان کرد: در زمان 6 ماه و از 15 آبان تا 15 اردیبهشت باید آب مورد نیاز تالاب انتقال داده شود.
وی خاطرنشان کرد: تالاب قره‌قشلاق در شهرستان بناب و از حوزه آبریز دریاچه ارومیه با مساحت 22 هزار و 225 هکتار، دیگر تالاب بزرگ استان است.
به گزارش ایرنا، تالاب قبادلو در شهرستان عجب شیر، تالاب آلمالی، تالاب قوشا گولی و تالاب زولبین گولی در شهرستان هشترود و تالاب خرمالو در شهرستان هریس از دیگر تالاب های مهم استان هستند.
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.