نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موافق کوتاه آمدن در برابر قلدری ها نیستم، تصریح کرد: تمام نیروها در کشور باید کنار یکدیگر قرار گیرند؛ چرا که سختی ها می تواند ما را بیدار کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مسعود‌‌ پزشکیان در سی‌امین اجلاس مدیران عامل پتروشیمی درتبریز، با اشاره به اینکه تمام قوا باید با وحدت و یک‌دلی جهت انسجام نظام کنار یگدیگر باشند، اظهار کرد: ایران اکنون در جنگ اقتصادی قرار گرفته که از جنگ نظامی سخت تر است؛ لذا باید برای ایستادگی در برابر چنین تهاجمی بین تمام قوا در داخل کشور وحدت و انسجام ایجاد شود.
وی با بیان این‌که نباید دولت به مردم وعده های نادرست بدهد، تصریح کرد: در شرایط کنونی باید مزیت های کشور را استحصال کرده و برای به فعلیت رساندن این مزیت ها تمامی افراد را درگیر کرد. 
وی با بیان این‌که مزیت های موجود در صنعت پتروشیمی با ارزش تر از فناوری هسته ای است، گفت: زمانی که بحث انرژی هسته ای در مجلس مطرح بوده، به این نتیجه رسیدیم که صنعت هسته ای چندان مزیتی برای کشور محسوب نمی شود؛ چراکه ذخایر اورانیوم کشور حدود یک هزار و 200 تن بوده و کار کردن روی آن ارزش چندانی ندارد.
پرشکیان با بیان این‌که ایران در بحث ذخایر نفت و گاز مزیت های استثنایی دارد که باید سرمایه گذاری در این زمینه در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: ضروری است توجه به صنعت پتروشمی، نفت و گاز در اولویت قرار گرفته تا بتوانند به قدرت بیشتری در منطقه دست یابند.
وی با اشاره به این‌که 90 درصد تحقیقات و پایان نامه ها خاک می خورد، ادامه داد: متاسفانه در ایران تنها پنج درصد تحقیقات مورد استفاده قرار می گیرد؛ در حالی که ایده و نوآوری های جدید برای خروج از جنگ اقتصادی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برای عبور از شرایط فعلی حاکم در اقتصاد کشور، هیچ راهی جز سرمایه گذاری در مزیت های کشور وجود ندارد، افزود: ایران بر روی ذخایر طلای سیاه قرار گرفته است؛ از این رو بهترین مزیت ها منابعی بوده که در کشور وجود دارد، لذا باید بیدار شده و نحوه استفاده از این ذخایر را یاد بگیریم.
وی ادامه داد: می توان کشور را با اراده، تلاش و همت از بحران کنونی خارج کرد و به نقطه مطلوب رساند.
پزشکیان عنوان کرد: ضروری است، صنایع پتروشیمی کشور، مسائل و مشکلات پتروشیمی ها را با کمیسیون انرژی مجلس در جریان گذاشته و این مسائل را با آن ها حل کنند.
وی با بیان این‌که پتروشیمی، نفت و گاز بزرگ ترین مزیت نسبی کشور هستند و نباید به صورت خام به فروش برسند، گفت: هرچه این مواد به کالای نهایی تبدیل شود ارزش افزوده بیشتری برای کشور خلق می کند.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که می توان با ورود نخبگان به کشور و حتی نخبگانی که ایران را ترک کردند، به جای خرید کالا از خارج کشور در داخل تولید کرد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقدینگی سرگردان در جامعه، ادامه داد: باید با برنامه ریزی و تشکیل کنسرسیوم، دلار و ریال های سرگردان را به سمت صنعت پتروشیمی سوق داده و تولید کردن کالاهای نهایی در کشور را جایگزین صادرات نفت و گاز خام قرار داد.
وی همچنین بر لزوم اصلاح روش قانونگذاری در کشور تاکید کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.