مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با اشاره به ایجاد شبهات دینی بسیار توسط دشمنان در فضای مجازی و رسانه ها، گفت: نباید نسبت به شبهات دینی  جوانان بی توجه باشیم  و گروه معارف و علوم انسانی موظف است که شبهات دینی را رصد کرده و در حد امکان پاسخ دهد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمود نبوی در همایش نور رضوی و افتتاحیه مرکز مشاوره دانشگاه پیام نور استان  ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، مدافعان حرم، و دفاع مقدس به ویژه شهدای خطه آذربایجان، افزود: با وجود تمام مشکلات و مشکلاتی که دشمنان برای کشورمان ایجاد کردند، مردم ما همواره در میدان‌ها سینه سپر کرده و مقاومت می کنند. 
وی با بیان اینکه از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته ایم، اظهار کرد: در این راستا هویت اجتماعی یک جامعه باید از سه محور برخوردار باشد؛ باور دینی و اعتقادی (جهان بینی)، اهمیت و ارزش های اسلامی و باورها که سبک زندگی از باورها نشات می گیرد. 
وی با بیان اینکه اخلاق، یک صفت درونی بوده اما آداب به رفتارهای ظاهری اختصاص دارد و ظرف ظهور اخلاق است، اظهار کرد: اخلاق، رفتاری است که باید از دین، قرآن و اهل بیت(ع) نشات بگیرد. همچنین آداب دینی و غیر دینی وجود دارد؛ آداب دینی مستند به نصوص دینی و الهام گرفته از منابع دینی بوده و آداب غیر دینی ریشه در ویژگی های منطقه ای، نژادی، تاریخی و صنفی و جنسی دارد که باید با دین مطابقت داشته و مورد تأیید اسلام باشد. 
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با اشاره به شناخت افراد با توجه به آداب فردی و آداب اجتماعی، افزود: آداب اسلامی، نماد ظاهری افراد است به طوری که از باطن به ظاهر سرایت می کند و چگونگی رفتار و ظاهر انسان، نمادی از نوع تفکر و علاقه او است؛ بر این اساس حفظ ظاهر و باطن اهمیت دارد. 
وی از دست دادن الگوها و تفسیر نشدن درست دین را از علل دین گریزی جوان ها برشمرد و گفت: باید به سبک جدید، اخلاق مدارانه و با سعه صدر با جوانان صحبت کرد و در مقابل مخالفت ها با گذشت و اخلاق و رفتار خوب به آن ها تذکر عاقلانه و با محبت داد؛ آداب در رشد ارزش های انسانی  نقش دارد و باید به آن توجه کافی داشته و همچنین روابط عمیق تر، صمیمی تر و مؤثرتر میان افراد جامعه داشته باشیم. 
نبوی در خصوص رابطه آداب و سبک زندگی، گفت: بعضی از آداب به رفتارهای ساده و جلوه های ظاهری ما بر می گردد؛ بر این اساس برای شناخت افراد چهار روش وجود دارد؛ تعامل و معامله، همسفر و هم غذا شدن، و دیگری عصبانی کردن فرد؛ چرا که افراد در زمان بحران شناخته می شوند. 
وی با اشاره به عوامل ایجاد کننده سبک زندگی، گفت: عالمان دینی، اساتید برجسته دانشگاه، حاکمان، بزرگان، و نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی و سایر افراد پیشتاز جامعه در این راستا تأثیر گذارند. 
گفتنی است؛ همایش نور رضوی امروز 13 تیر ماه در سالن علامه جعفری دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.