سیدرضا نوروززاده امروز چهارشنبه در همایش مدیران عامل پتروشیمی کشور در تبریز با اعلام اینکه صنعت پتروشیمی سال گذشته با همین میزان سهم از انرژی گاز کشور 24 میلیارد دلار درآمد ارزی داشت، خاطرنشان کرد: در چند واحد پتروشیمی، مشکل تامین خوراک را داریم اما خوراک 90 درصد واحدهای پتروشیمی تامین می شود.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه اجرای اصل 44 قانون اساسی در صنعت پتروشیمی هم مشکلاتی ایجاد کرده است، گفت: در خصوصی سازی نیازمند بازنگری هستیم.
نوروززاده همچنین بازنگری در وظایف سازمان های توسعه ای همچون سازمان توسعه و نوسازی صنایع را ضروری دانست و گفت: آفت این سازمان ها بنگاه داری است.
وی گفت: اگر در زمینه اصلاح فرایندهای تولید در صنعت پتروشیمی گام برداریم، خواهیم توانست از پیچ تحریم ها عبور کنیم.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی کشور هم با بیان اینکه این صنعت با وجود تحریم به توسعه خود ادامه می دهد، گفت: در جنگ اقتصادی با تدابیر داخلی می توان از توطئه های دشمن جلوگیری کرد.
احمد مهدوی اظهار داشت: ترسی از تحریم ها نداریم، اما مدیریت جزیره ای در کشور چالش زاست.
وی با بیان اینکه به علت کمبود خوراک 10 میلیون تنی واحدهای پتروشیمی درآمد 18 میلیارد دلاری از محل صادرات را از دست داده ایم، گفت: صنعت پتروشیمی در افق 1404 نیازمند سرمایه گذاری 85 میلیارد دلاری است.
مهدوی با بیان اینکه دست هایی درصدد ایجاد خلل در فعالیت صنعت پتروشیمی است، ریسک بالای خطرپذیری، قیمت غیر منطقی خوراک، عرضه قیمت خوراک بین مجتمع ها در بورس و ضمانت های سنگین برای استفاده از منابع فاینانس را از چالش های صنعت پتروشیمی کشور عنوان کرد.
وی با اعلام اینکه 26 درصد صادرات غیرنفتی کشور در دست پتروشیمی هاست، گفت: برای موفقیت در عرصه رقابت جهانی باید موانع موجود رفع شود.
سی امین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی کشور به مدت دو روز در تبریز برگزار می شود.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.