رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: تحریم‌های ظالمانه علیه ایران برگرفته از افکار سلطه‌طلبی و برتری‌جویی آمریکا بوده و درنتیجه‌ی تفسیری است که از حقوق بشر برای خود دارند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در همایش بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با تاکید بر این‌که باید "حقوق بشر آمریکایی" به صورت تخصصی به ویژه برای دانشجویان تبیین شود، افزود: صهیونیسم، آمریکا و دیگر کشورهای توسعه طلب و کشورهایی که برای خود برتری قومی قائل‌اند، ایران را دشمن درجه یک خود می‌دانند.
وی با اشاره به علت نامگذاری هفته‌ی افشای حقوق بشر آمریکایی در تقویم رسمی کشورمان، اظهار کرد: حوادثی که از ششم تا ۱۲ سال ۶۰ اتفاق افتاد، تنها بخشی از جنایت‌های هولناک آمریکاست.
وی با بیان این‌که صدای داعیه‌داران "حقوق بشر" گوش عالم را کر کرده است، خاطرنشان کرد: حق یک انسان باید از منشاءی بالاتر از انسان نشات بگیرد و از منظر اسلام هر کجا که حقی ایجاد شده(از سوی خداوند یا بصورت یا قراردادی بین انسان‌ها) در کنارش تکلیفی هم وضع شده است.
رییس کل دادگستری استان بیان کرد: حق حیات برای همه انسان‌ها جزو حقوق مسلم و اساسی است اما متاسفانه در حقوق بشر آمریکایی هیچ محدوده‌ای برای این حق تعریف نشده است.
وی با بیان این‌که هیچکس نمی‌تواند از حق اعمال غرایز جنسی بدون محدودیت استفاده کند، افزود: در حقوق بشر آمریکایی هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد.
وی با بیان این‌که آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است، تشریح کرد: طی ۴۰ سالی که از عمر انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، همه ساله یک انتخابات برگزار شده و همواره به آرا و افکار عمومی توجه داشته است.
مظفری با بیان این‌که سیاست‌زدگی کنوانسیون‌ها و منشور حقوق بشر سازمان ملل را تحت شعاع قرار می‌دهد، افزود: این منشور ابزاری برای عده خاص است که تامین منافع گروهی و قومی عده‌ای خاص را مدنظر قرار می‌دهد.
وی با اشاره به مبنای فکری تشکیل شورای امنیت نیز خاطرنشان کرد: برای تعیین یک معاهده‌ی بین‌المللی باید تمام دنیا جمع شوند و اتفاق‌نظر کنند و باید قواعد و عموماتی باشد که همه کشورها ملتزم بدان باشند، از این‌رو حضور عده‌ای معدودی از کشورها در شورای امنیت و تصمیم‌گیری برای تمام کشورهای دنیا با چه فکری قابل توجیه است؟
وی با بیان این‌که سلطه‌گران خود را برتر از دیگران می‌دانند و صرفا منافع خود را درنظر دارند، متذکر شد: چنانچه در قرآن کریم، خودبرتربینی و منفعت‌طلبی قوم بنی‌اسراییل مورد تاکید قرار گرفته است، اکنون نیز این فکر در دنیا به نوعی حاکم بوده و اگر چیزی با منافع قدرت‌های بزرگ منافات داشته باشد، از حق وتوی خود استفاده می‌کنند.
رییس کل دادگستری استان با بیان این‌که آمریکا در بحث حقوق بشر نه تنها در عمل اقدام به جنایتکاری‌های فراوان می‌کند بلکه از نظر فکری هم دچار مشکل است، گفت: حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر ارجحیت قومی، نژادی و حاکمیتی اقلیت بر عموم جهان است و آنان ادعای کدخدایی بر جهان را دارند.
مظفری با اشاره به این‌که معتقدیم هیچ بشری بر هم نوع خود حق تفوق و تصمیم‌گیری ندارد، افزود: ملاک تفوق در اسلام، خداوند است و قرآن کریم تاکید می‌کند که هیچ معیاری در میان انسان‌ها برای برتری وجود ندارد مگر ارتباط با خدا. 
وی خاطرنشان کرد: آنانی که خود آشکارا انسان‌ها را قتل عام کرده و عامل اصلی شروع کننده جنگ‌ها بوده‌اند، چگونه می‌توانند مدعی نقص حقوق بشر توسط ایران باشند؟ با چه توجیحی این ادعا را دارند؟ این اتهام‌زنی‌ها وقاهت می‌خواهد. چگونه کسی که دارای سابقه‌ی درخشان در حوزه ی نقض حقوق بشر است، ایران را متهم می‌کند؟
رییس کل دادگستری استان با تاکید بر این‌که بهترین دلیل نسل کشی آمریکا، بمباران هیروشیما و ناکازاکی است، افزود: کشوری که اعتراف به استفاده از سلاح هسته‌ای و اتمی در دنیا دارد و در ژاپن نسل کشی کرده، چگونه می‌تواند مدافع حقوق بشر باشد؟
وی در پایان با بیان این‌که در برابر زورگویی‌های آمریکا یا باید تسلیم شد و یا باید مقاومت کرد، افزود: مقاومت هزینه دارد و تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و سیاسی از تبعات آن است و طبق فرموده خداوند در قرآن کریم همواره باید در برابر هجمه‌ها و زورگویی‌ها استقامت کرد.
مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان سپاه عاشورا نیز دراین همایش تاکید کرد: اولین همایش از سلسله همایش‌های بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در استان برگزار شد و در سال‌های آتی برگزاری این همایش ادامه خواهد داشت.
صمد عزیزی با اشاره به جنایات آمریکا علیه ایران از ششم تا ۱۲ تیرماه که به عنوان هفته‌ی افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، گفت: از ماجرای "سوء قصد به جان مقام معظم رهبری گرفته تا شهادت ۲۹۰ انسان بی گناه در پی هدف قرار دادن هواپیمایی مسافربری ایران" تنها گوشه‌ای از جنایت‌های آمریکاست.
وی با بیان این‌که این همایش تجدید بیعتی برای تداوم راه شهداست، تاکید کرد: در این همایش با شهدا تجدید بیعت کرده و اعلام می‌کنیم که امروز نیز به تاسی از غیرت و استقامت شهدا، آمادگی مقابله و ایستادگی در برابر نظام سلطه و استکبار را که در این برهه درتلاش برای به زانو در آوردن ملت غیور ایران هستند، داریم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.