به گزارش ایرنا، محمد ارشدی روز سه شنبه در جلسه ای بررسی مشکلات پرستاران بیمارستان امام حسین (ع) هشترود افزود: با روندی که وزارت بهداشت و درمان در پیش گرفته، پرستاران جدید به حوزه درمان کشور اضافه نمی شود و تا 15 سال آینده کمبود پرستار در مراکز درمانی جبران نخواهد شد.
وی به اجرایی نشدن قانون بازنشستگی پیش از موعد پرستاران اشاره کرد و گفت: این قانون روی کاغذ مانده و به خاطر تامین نشدن منابع مالی قابل اجرا نیست.
وی با بیان اینکه در حوزه آموزش پرستاری نیز با مشکل مواجه هستیم افزود: متاسفانه دانشجویان در بعضی از مراکز علمی از جهت کیفیت آموزشی شرایط خوبی ندارند و در آینده نزدیک با حجم زیادی از فارغ التحصیلان بیسواد مواجه خواهیم شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود نیز در این جلسه گفت: تا هفته دولت امسال بخش دیالیز بیمارستان چاراویماق افتتاح خواهد شد و با افتتاح این بخش بار ترافیکی مراجعان به بیمارستان هشترود کم خواهد شد.
جواد بابایی با بیان اینکه 918 مورد اعزام بیمار از بیمارستان امام حسین (ع) هشترود در یکسال گذشته صورت گرفته است افزود: بیشتر این اعزام ها به خاطر کمبود برخی دستگاه ها از جمله آندوسکوپی، سی تی اسکن و برخی پزشکان متخصص از جمله ارتوپد بود.
مسئول پرستاری بیمارستان امام حسین هشترود نیز گفت: با توجه به اینکه پر حادثه خیزترین قسمت اتوبان پیامبر اعظم (ص) حد فاصل شهرستان میانه تا بستان آباد در محدوده این شهرستان قرار دارد و اکثر تصادفات و بیماران تروما به این بیمارستان ارجاء داده می شوند این بیمارستان نیازمند تجهیزات به روز است.
علی رستمی افزود: عدم پرداخت معوقات پرسنل، عدم پوشش بیمه ای بیش از سه نفر در آمبولانس، نبود رادیولوژی دیجیتال و نبود کارشناس ایمنی از مشکلاتی است که این مرکز درمانی با آنها مواجه است.
وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته 90 مادر زایمان بی درد LDR انجام دادند و 50 مادر نیز در کلاس های آموزشی زایمان فیزیولوژیک شرکت کردند افزود: دربیمارستان هشترود و با همکاری متخصص زنان، تیم مامایی و متخصص بیهوشی، زایمان بی دردLDR انجام می گیرد.
شهرستان هشترود با حدود 57 هزار جمعیت و وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع شده است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.