مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: شهرستان مرند 18 نوع رقم سردرختی با تولید سالانه 63 هزار و 270 تن تولید محصولات باغی دارد که از این مقدار 45 درصد به کشورهای آسیای میانه و ترکیه و حوزه خلیج فارس صادر می شود و مابقی در خود شهرستان و سایر شهرهای استان کشورمان مصرف می شود. 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، منوچهر رحمانی،  از آغاز برداشت زردآلو از باغات شهرستان مرند، قطب تولید زردآلو در آذربایجان شرقی، خبر داد و گفت: شهرستان مرند با توجه به میکروکلیمای مناسب واستعدادهای منطقه و به لحاظ قرار گرفتن در دامنه رشته کوه میشاب دارای 92 هزار و 420 هکتار اراضی زراعی و باغی بوده که از این مقدار 10 هزار و 545 هکتار سطح زیر کشت باغات قرار دارد. 
 وی افزود:  تعداد 35 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات تولیدی را فرآوری می کنند، اغلب باغات شهرستان زردآلو، سیب، گردو، بادام، پسته، آلو، گوجه سبز، گیلاس و آلبالو بوده که مقدار دو هزار و 960 هکتار باغات زردآلو بارده و 345 هکتار غیر بارده بوده و مقدار تولید سالانه زردآلو حدود 35 هزار تن و متوسط عملکرد در واحد سطح  12 تن است. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند یادآور شد: تعداد 18 رقم زرد آلو در شهرستان کاشته می شود که اغلب ارقام پیوندی شامل عسگر آباد، نصیری، اردوباد، شکر پاره، تبرزه و انواع دیگر خودرو است. 
وی گفت: شهرستان مرند از نظر تولید زرد آلو در سطح استان مقام اول و در سطح کشور مقام سوم را به خود اختصاص داده است و حدود سه هزار نفر در امر تولید و فرآوری زرد آلو اشتغال زایی دارد که پیش بینی می شود در سال جاری به علت حادث شدن سرمای دیررس بهاره و کاهش نسبی محصول باغات حدود 13 هزار تن محصول از باغات زردآلو برداشت شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.