مجید خدابخش روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان، خاطرنشان کرد: با فعال تر شدن دبیرخانه کارگروه اشتغال توانستیم در ارائه تسهیلات اشتغال روستایی در سطح کشور رتبه اول را به دست بیاوریم و این روند باید با قدرت ادامه داشته باشد.
وی، با اشاره به سهم 340میلیارد تومانی استان از تسهیلات اشتغال روستایی و 870میلیارد تومانی از تسهیلات اشتغال فراگیر، خاطرنشان کرد: با وجود رتبه مناسب تا به امروز نتوانسته ایم آن گونه که باید و شاید این تسهیلات را جذب کنیم.
وی با اشاره به اینکه در بخش روستایی تنها40میلیارد تومان جذب اعتبار صورت گرفته است بر ضرورت معرفی طرح های بیشتر و با قابلیت دفاع بالاتر تاکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی حمایت بانک ها از طرح های اشتغال زایی را ضروری دانست و افزود: انتظار داریم در تهیه وثیقه های مورد نیاز کارآفرینان، بانک ها بر اساس قانون تمام وثیقه های تعریف شده را قبول کنند و حتی محل اجرای طرح و دستگاه های مورد استفاده نیز مورد قبول واقع شود.
خدابخش بر اصلاح رویه های حاکم در فرایند ارائه تسهیلات اشتغال تأکید کرد و گفت: ارایه هرگونه تسهیلاتی با هدف اشتغال صورت می گیرد و همه باید با تمام توان در خدمت اشتغال زایی باشیم.
وی بهره گیری از توان مشاوران توانمند بانکی را نیاز امروز بانک ها در امر ارائه تسهیلات دانست و گفت: به منظور تسهیل فرایندها باید بانک ها با بهره گیری از توان مشاوران خبره زمان ارائه خدمات را به کمترین زمان ممکن کاهش دهند.
پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی از برنامه های اشتغال زایی دولت در سال جاری است.
دولت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی و 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح اشتغال فراگیر اختصاص داده است.
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.