فرماندار شهرستان اهر گفت: خسارت سرمازدگی و سیل به باغات و اراضی کشاورزی شهرستان اهر در مرحله طرح در جلسه هیات دولت است که از طریق تسهیلات کم‌بهره قرض‌الحسنه بخشی از خسارت‌ها جبران می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ زاهد محمودی در آیین افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌اهر با اشاره به اینکه همچنان پیگیر پرداخت خسارت باغداران و کشاورزان خسارت‌دیده از سرمازدگی و سیل در اهر هستیم، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی تیم‌های مشترک سرمازدگی و سیل با باغات و اراضی کشاورزی شهرستان‌اهر نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: در قوه مجریه کشور شخصی بالاتر از رئیس‌جمهور را نداریم و در جریان سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان آذربایجان‌شرقی وضعیت باغداران و کشاورزان اهری را از بابت خسارت سرمازدگی و سیل به استاندار آذربایجان‌شرقی و رئیس‌جمهور اطلاع دادیم و همچنین مراتب وضعیت منطقه را نیز از طریق معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به هیأت دولت رساندیم.

فرماندار شهرستان اهر گفت: خسارت سرمازدگی و سیل به باغات و اراضی کشاورزی شهرستان اهر در مرحله طرح در جلسه هیأت دولت است که در صورت تصویب در هیأت دولت، به کشاورزان و باغداران اهری از طریق تسهیلات کم‌بهره قرض‌الحسنه بخشی از خسارت‌ها جبران می‌شود.

محمودی اضافه کرد: هر آنچه که در سطح شهرستان و استان از دستمان برمی‌آمد برای جبران خسارت سرمازدگی و سیل در شهرستان اهر انجام داده‌ایم و حتی نامه‌ای با امضاء استاندار آذربایجان‌شرقی به معاون اول رئیس‌جمهور نیز ارسال کرده‌ایم یعنی تلاش ما بر این بود که حداقل بخشی از خسارت‌ها جبران شود.

وی با ذکر اینکه در سال‌جاری توانستیم در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر در بین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی رتبه نخست را کسب کنیم، بیان داشت: درصورتی‌که کارآفرینان، کشاورزان و سرمایه‌گذاران از این تسهیلات استقبال نمی‌کردند طبیعی بود که عملکرد شهرستان اهر کمتر از سایر شهرستان‌ها می‌شد و به‌نوعی اگر امروز موفقیتی را کسب کرده‌ایم حاصل همکاری مردم بوده است.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه بخش کشاورزی به‌نوعی نبض اقتصاد کشور است، تصریح کرد: بخش کشاورزی و فعالین این حوزه با توجه به عریض و طویل بودن این بخش نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند و ما نیز به‌عنوان مسئولان شهرستانی وظیفه‌داریم از کشاورزان، دامداران و سایر بخش‌ها حمایت کنیم.

محمودی در ادامه بر لزوم توجه کشاورزان در مدیریت منابع آب بخش کشاورزی در راستای مقابله با بحران کم‌آبی تأکید کرد و گفت: شهرستان اهر از نظر منابع آبی جزو شهرستان‌های بحرانی به‌حساب می‌آید به‌طوری که امسال برای بخش کشاورزی شهرستان نسبت به سال گذشته تنها یک‌سوم آب مورد نیاز قابل تأمین است لذا باید در جهت مصرف بهینه و صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی نهایت دقت را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: علی‌رغم افزایش بارندگی‌ها در شهرستان اهر و کاهش منابع آبی در سد ستارخان بایستی در این شرایط تلاش کنیم حداقل درختان خشک نشوند و از طرفی میزان آبی که می‌توان از سد ستارخان به بخش کشاورزی اهر اختصاص داد با بحران روبرو است در حالی که هم و غم ما مدیریت منابع آبی و جلوگیری از تبعات بحران کم‌آبی و خشک‌سالی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.