به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌ هاشم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز اظهار داشت: همه نگران آینده وضع اقتصادی کشور هستند.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب جنگ اقتصادی و روانی گسترده ای را علیه ایران آغاز کرده اند، افزود: با وجود اینکه مدیریت اقتصادی کشور دچار مشکل شده اما بیشتر این مشکلات ناشی از جنگ روانی و تبلیغاتی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: در حال حاضر به دلیل شرایط خاص اقتصادی که بر کشور حاکم شده، لازم است اتاق فکری تشکیل شود و تمامی دستگاه های اجرایی همراه با قوای مقننه و قضاییه سریع دست به کار شوند و فرصت ها را از دست ندهند.
وی به بروز برخی ناآرامی ها در تعدادی از شهرها طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: آمریکا همواره در طول سال های اخیر به شدت به دنبال افزایش ناآرامی و بهره‌برداری امنیتی از مسایل داخلی ایران بوده و تلاش کرده است تا با افزایش تحریم‌ها زمینه بروز ناآرامی های بیشتر را فراهم کند.
وی با تاکید بر حفظ آرامش و بصیرت افزایی و دشمن شناسی آحاد مردم، گفت: هویت کسانی که در آشوب و ناآرامی های بازار تهران دستگیر شدند، معلوم شده است و آنان از مشکلات بازاریان به طور کامل سودجویی کرده اند. وی ضمن تمجید از آگاهی و بصیرت بازاریان تبریز در مواجهه با شرایط اقتصادی حاکم، اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی بازار تبریز را هدف خود قرار داده بودند اما باید به اصناف و بازاریان تبریز آفرین گفت که همانند سابق به دشمن بهانه‌ ای ندادند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر مسوولان اقتصادی کشور باید به فکر حل مشکلات بازار باشند تا کسب و کار و اقتصاد مردم رونق دوباره بگیرد.
خطیب جمعه تبریز، وحدت، یکپارچگی، همدلی و دوری از هرگونه تفرقه و تشتت بین آحاد مردم، دولت و دست اندرکاران مرتبط را عامل مهم عبور موفقیت آمیز از شرایط حاضر و حل مشکلات اقتصادی دانست.
آل هاشم با اشاره به فرا رسیدن هفته صنعت و معدن، معدن و معدن ‌کاری در ایران را دارای پیشینه ای طولانی دانست و گفت: ایران با داشتن یک درصد جمعیت جهان، هفت درصد معادن جهان را دارد که این نشان دهنده ثروتمند بودن این کشور است.
وی افزود: ایران 68 نوع ماده معدنی غیرنفتی، 37 میلیارد تن ذخایر کشف شده و 56 میلیارد تن ذخایر بالقوه دارد و یکی از کشورهای غنی از حیث معدنی بوده و لازم است مسوولان به سمت نهضت کاهش خام‌ فروشی و افزایش بهره‌ وری از این نعمت خدادادی بروند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.