کریم شافعی روز پنجشنبه در بازدید از سایت دفن زباله و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان مرند، با تاکید بر اینکه اگر شبکه فاضلاب در شهرها تکمیل نشود، در آینده شاهد مشکلات زیست محیطی سختی خواهیم بود، افزود: جمع آوری فاضلاب خانگی، اقدام ارزشمند برای حفظ سلامت شهروندان و محیط زیست است و همه دستگاه ها باید در این خصوص همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر شبکه فاضلاب در شهرها تکمیل نشود، در آینده شاهد فاجعه زیست محیطی سختی خواهیم بود.
شافعی با اشاره به اینکه صرف نظر از اینکه در کدام دستگاه و کدام ارگان مشغول هستیم باید برای جمع آوری فاضلاب خانگی و صنعتی همت کنیم، گفت: هرچند سازمان آب و فاضلاب متولی این کار است، اما باید همه دستگاه ها در شهرستان دست به دست هم بدهند تا شبکه فاضلاب و مدول دوم تصفیه خانه در یک برنامه ریزی تا پایان این دولت به نتیجه برسد.
وی، به ورود فاضلاب کشتارگاه مرند به شبکه فاضلاب اشاره کرد و یادآور شد: فاضلاب کشتارگاه ها قبل از ورود به شبکه فاضلاب باید پیش تصفیه شوند، زیرا میزان آلایندگی فاضلاب کشتارگاه دو برابر فاضلاب معمولی است و 15 هزار متر مکعب فاضلاب مرند را آلوده می کند.
شافعی گفت: بر این اساس باید ایجاد تاسیسات پیش تصفیه در کشتارگاه های دام و طیور شهرستان در اولویت قرار بگیرد.
وی به رقیق سازی فاضلاب با آب خروجی تصفیه خانه ها نیز اشار کرد و گفت: این یک رویه بسیار غلط در کشور است و منابع آب و هزینه های کشور را به هدر می دهد.
شافعی به لزوم بهره برداری از خروجی آب تصفیه خانه ها تاکید کرد و گفت: روزانه 15 هزار متر مکعب آب از تصفیه خانه مرند تولید می شود که اگر درست برنامه ریزی شود، می تواند به منبع پردرآمدی برای شهر تبدیل شود.
وی گفت: شهرداری هم می تواند در این طرح مشارکت داشته باشد و این آب در بخش صنعت و فضای سبز مورد بهره برداری قرار گیرد.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان به لزوم استانداردسازی زباله گاه شهرستان مرند تاکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست آماده همکاری جهت مدیریت پسماند شهرستان است.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.