به گزارش ایرنا، کریم شافعی روز پنجشنبه در بازدید از مرکز دفن مهندسی زباله و مرکز تصفیه خانه شیرابه زباله تبریز افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در 8 کلانشهر و شهرهای شمالی کشور طرح احداث کارخانه زباله سوز در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: در صورت حل مشکلات مربوط به تعرفه کم خرید برق حاصل از سوخت زباله و ارایه مجوز برای فروش برق حاصل از تولید زباله به خارج از کشور احداث این مراکز سرعت می گیرد.
شافعی، وضعیت مدیریت زباله در تبریز را رضایتبخش اعلام کرد و گفت: مدل دفن و فرآیند جمع آوری شیرابه زباله های این شهر می تواند الگوی خوبی برای سایر شهرها باشد.
بگفته وی، مدیریت زباله در این شهر نمونه و الگویی موفق در مدیریت پسماندهای شهری و توجه به مسایل زیست محیطی در جمع آوری و مدیریت پسماندهاست.
وی اظهار داشت: دفن مهندسی و فنی پسماند، جمع آوری و تصفیه شیرابه زباله ها و کاشت هزاران اصله درخت در محدوده مرکز دفن پسماند تبریز از اقدام های بسیار خوب برای الگوبرداری سایر شهرها از آن هاست.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در تهران وضعیت شیرابه زباله ها مناسب نیست، یادآوری کرد: این شیرابه ها موجب آلودگی خاک، آب های زیرزمینی و هوا در مرکز دفن زباله تهران شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز نیز در این آیین گفت: تصفیه خانه شیرابه این شهر به عنوان مدرن ترین تصفیه خانه شیرابه کشور نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی محیط زیست اطراف مرکز دفن مهندسی زباله دارد.
علیرضا اصغری افزود: کاشت بیش از 17 هزار اصله درخت در مجموعه مرکز دفن مهندسی زباله از اقدام های مهم این سازمان برای مدیریت پسماند در این شهر است.
وی با اشاره به تولید روزانه بیش از یک هزار و 200 تن زباله در تبریز اظهار داشت: شیرابه حاصل از این حجم زباله در صورتی که جمع آوری و تصفیه نمی شد تهدید بسیار بزرگی برای محیط زیست بود که با جمع آوری و تصفیه این شیرابه ها از آب حاصله برای آبیاری درختکاری محدوده مرکز دفن مهندسی پسماند استفاده می شود.
شافعی علاوه بر بازدید از مرکز فنی و مهندسی دفن زباله و تصفیه خانه مدرن تبریز با حضور در محدوده درختکاری ایجاد شده در مجموعه مرکز دفن زباله یک اصله نهال در این مجموعه غرس کرد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.