منوچهر سلمان زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این تعداد تردد نسبت به سال گذشته در همین مدت 20 درصد افزایش یافته است، افزود: در سه ماه اول سال گذشته حدود 54 میلیون و 600 هزار تردد در محورهای استان ثبت شده بود.
وی اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافتی از 82 دستگاه ترددشمار آنلاین مستقر در محورهای استان، از کل تردد ثبت شده 16 درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و 84 درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در این مدت 17 درصد تخلفات جاده ای وسایل نقلیه مربوط به فاصله غیرمجاز و 4 درصد مربوط به سرعت غیرمجاز بود.
سلمان زاده ادامه داد: در این مدت سرعت متوسط تردد خودروها در محورهای استان 78 کیلومتر بر ساعت بوده که این سرعت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش یافته است، به طوری که سرعت متوسط تردد در محورهای استان در سه ماه اول سال گذشته 84 کیلومتر بر ساعت بود.
وی گفت: در این مدت محورهای رفت و برگشت تبریز - ایلخچی، تبریز صوفیان و ایلخچی - آذرشهر به ترتیب دارای بیشترین تردد در استان بود.
در سطح استان آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۴۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و ۵۶۹ کیلومتر راه روستائی وجود دارد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.