'شالوا کیکنا ولیدزه ' روز سه شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، بر لزوم توسعه روابط در حوزه گردشگری بین تهران - تفلیس تاکید کرد و افزود: ظرفیت های بسیار خوبی بین 2 کشور در این حوزه وجود دارد و توسعه همکاری ها می تواند مناقع اقتصادی ایران و گرجستان را تامین کند.
وی با بیان اینکه روابط ایران و گرجستان طی سال های بسیار گسترش یافته است، اظهار کرد: طی چهار روز اخیر در سطوح مختلف با مقام های ایرانی ملاقات ها و مذاکرات خوبی داشتم، کمیسیون مشترک اقتصادی بین 2 کشور نیز فعال است و در آینده نزدیک جلسه ای در تهران خواهیم داست.
ولیدزه، فعالیت پارلمانی ایران و گرجستان را بسیار خوب توصیف و ابراز امیدواری کرد روابط دو طرف در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی روز به روز توسعه یابد.
وی از تبریز به عنوان شهری بسیار زیبا یاد کرد که امکانات اقتصادی زیادی دارد و زمینه فعالیت تجاری و بارزگانی بین تجار دو طرف مهیا است.
ولیدزه با اشاره به ظرفیت های موجود در گرجستان و قراردادهای تجاری آن با کشورهای مختلف، گفت: گرجستان در زمینه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا و چین روابط نزدیکی دارد و این فرصت بسیار خوبی برای ایرانی هاست تا از این امکان برای ورود به بازار اتحادیه اروپا و چین بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: در این زمینه تجار ایرانی می توانند در حمل و نقل و ترانزیت بین المللی نیز از ظرفیت های گرجستان بهره مند شوند.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با قدردانی از طرف مقابل خود و تلاش های رییس ایرانی برای بسط و توسعه همکاری های دوجانبه، اظهار داشت: در حوزه های فرهنگی و اقتصادی مزیت های خوبی برای گسترش همکاری ها وجود دارد و 2 طرف هر چه از این امکانات اطلاعات بیشتری داشته باشند تاثیر خوبی بر همکاری های دوجانبه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه بین ایران و گرجستان روابط خوبی حاکم است، لغو روادید بین دو کشور را عاملی برای راحت تر شدن تردد مردم دو طرف دانست.
مجید خدابخش افزود: نمایندگان مردم گرجستان در مجلس این کشور زمانی به تبریز آمده اند که ما در حال برگزاری جشن تبریز 2018 به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی هستیم و بسیار علاقمندیم تا روابط در حوزه گردشگری 2 طرف را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به صادرات 2 میلیارد و 400 میلیون دلاری آذربایجان شرقی، گفت: این استان به لحاظ اقتصادی و تولیدات صنعتی از جمله استان های مهم ایران است که امیدواریم این روابط با گرجستان بیش از پیشس افزایش و گسترش یابد.
آذربایجان شرقی در شمال غرب کشورمان از طریق مرزهای مشترک با جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان با جمهوری های قفقاز جنوبی از جمله گرجستان ارتباط و به بازار آنها دسترسی دارد.
3038/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.