به گزارش ایرنا، حمید قاسمی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی کارخانه فولاد سپرشرق عجب شیر افزود: صنایع استان، صنایعی متعهد به مسائل زیست محیطی بوده و خود را جدا از محیط زیست نمی ‌دانند و این اداره ‌کل نیز از تمامی برنامه ‌های زیست محیطی صنایع حمایت کرده و آماده همکاری است.
وی با بیان اینکه هفت هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان وجود دارد گفت: اشتغال و چرخه اقتصاد نیاز مملکت است اما در کنار آن مسائل زیست محیطی نیز باید رعایت شود.
وی تا پایان شهریور ماه امسال به مسئولان کارخانه تولید فولاد عجب شیر فرصت داد تا سامانه های غبارگیری را اصلاح و نتیجه را به محیط زیست استان گزارش دهد.
قاسمی با اشاره به اینکه تاکنون چهارمیلیارد ریال از سوی این واحد برای سیستم غبارگیری هزینه شده گفت: این رقم در قبال محیط زیست بسیار ناچیز است و این واحد باید با اقدامات علمی، درصد آلایندگی فعلی را کاهش دهد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی همچنین یادآور شد درصورتیکه این واحد به تعهدات خود در کاهش آلایندگی عمل نکند به واحد آلاینده در استان معرفی و برخورد خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت و معدن آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان عجب شیر با دارا بودن ظرفیت های لازم از جمله واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک می تواند به وضعیت مطلوبی در زمینه صنعتی دست یابد گفت: برای حل مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی در استان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.
حسین نجاتی خواستار توسعه کارخانه با حفظ رعایت مسائل زیست محیطی شد و افزود: رسیدن به توسعه پایدار مستلزم توجه به منابع پایه و محیط زیست است و این موضوع با قوانین کنونی و توسعه صنعت، بدون لحاظ فاکتورهای زیست محیطی امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه هیچ صنعتگری حاضر نیست که منطقه به قیمت تخریب محیط زیست، توسعه یابد افزود: امروز فناوری و تکنولوژی به درجه ای از پیشرفت رسیده که بتوان در کنار حفاظت از محیط زیست، فعالیت صنعتی نیز کرد.
سرپرست فرمانداری عجب شیر نیز با تاکید بر حمایت از تولید در سایه رعایت موازین زیست محیطی اضافه کرد: نباید به بهانه اجرای موازین زیست محیطی واحد فعالی تعطیل یا به حالت تعلیق درآید بلکه باید با ارایه استانداردهای لازم و و برنامه های مدون زیست محیطی، به چرخیدن چرخ تولید در کشور کمک کرد.
عادل اصغر پور افزود: اقدامات خوبی در زمینه زیست محیطی در این کارخانه صورت گرفته اما کافی نیست و برنامه اصلاح سیستم غبار گیری این واحد صنعتی باید در اولویت برنامه های این واحد باشد.
وی گفت: شهرستان عجب شیر به جهت برخورداری از واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی و شهرک و ناحیه صنعتی و تعامل منطقی که با محیط زیست دارد می تواند به شهری صنعتی در منطقه تبدیل شود.
این شهرستان با 738 کیلومترمربع و حدود 71 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.