دبیر تشکیلات خانه کارگر تبریز گفت: اقتصاد ایران به‌سوی خصوصی‌سازی نرفت و به سوی رهاسازی و خودمانی سازی رفت که در این نوع خصوصی سازی واگذاری کارخانجات اصلا به تخصص اهلیت توجه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم صادق‌زاده در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: در زمان تحویل دولت تدبیر و امید وضعیت نابسامان صنعت را شاهد بودیم که امروز طبق آمارهای رسمی ۱۵ واحد بحرانی در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد و مشکلات ماشین‌سازی کمپرسورسازی به نحو مطلوبی حل شده است.

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری تبریز اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی صدمات زیادی را به صنعت کشور وارد کرد،عنوان کرد: اقتصاد ایران به‌سوی خصوصی‌سازی نرفت و به سوی رهاسازی و خودمانی سازی رفت که در این نوع خصوصی سازی واگذاری کارخانجات اصلا به تخصص اهلیت توجه نمی‌شود مصداق این واگذاری‌ها کمباین سازی تبریز است که در اثر سوء مدیریت به تعطیلی کشیده شد ولی مشکلات ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی با ورود دولت حل شد و از تعطیلی کارخانه جلوگیری شد.

صادق‌زاده در مورد بحران‌های کارگری در استان ابراز داشت: بایستی به معیشت و امنیت شغلی کارگران توجه کرد اگر چه مشکلات کارگری استان ما نسبت به استان‌های دیگر بسیار کمتر است .

وی همچنین ادامه داد: نیمی از شهرک‌های صنعتی تعطیل شده است و ۱۴۰۰۰ پرونده اختلافات کارگری وجود دارد و این آمار یعنی این تعداد نفر بیکار شده اند و این آمار شرایط را برای استان سخت کرده است که ۴۹ درصد پرونده‌ها سازشی حل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.