به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه در حال گذر از سیستم سنتی به سیستم مدرن هستیم و نوع امنیت تغییر یافته است، ادامه داد: اگر 50سال قبل برای برقراری امنیت در ادارات فقط یک نگهبان کافی بود ولی امروز مقوله امنیت منابع در اختیار مدیران بسیار متفاوت و پیچیده تر از گذشته است.
وی اظهار داشت: امروزه مدیران باید هوشیار باشند و نسبت به امنیت حوزه سایبری، پشتیبان گیری از اطلاعات موجود و به روز کردن تجهیزات توجه ویژه داشته باشند.
وی اضافه کرد: اتوماسیون اداری مدیران نباید توسط منشی انجام شود و نامه هایی که از طریق اتوماسیون برای مدیر زده می شود باید توسط شخص مدیر مشاهده شود.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: آسیب هایی که در حوزه سایبری دستگاه ها از طریق اداره کل پدافند غیرعامل استان و افتا شناسایی شده باید توسط دستگاه ها، پیگیری و احصا شوند.
وی ادامه داد: هیچ مدیری حق ندارد بگوید که برای بخش ' آی تی' بودجه و پول نداریم و ضروری است نسبت به این موضوع توجه و قبل از خوردن ضربه اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
خدابخش با تاکید بر انجام اقدامات امنیتی از سوی دستگاه های مختلف در حوزه سایبری گفت: باید قبل از ورود بدافزار به شبکه امنیت آن تامین شود .
وی اظهار داشت: براساس قانون هیچ دستگاه دولتی حق ندارد از طریق شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام خدمات ارائه دهد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به هک مونتیورهای فرودگاه تبریز در روزهای گذشته، افزود: موضوع امنیت سایبری از جمله موضوعات مهمی است که باید توسط مدیران دستگاه ها به آن توجه شود تا دیگر شاهد چنینی اتفاقاتی در استان نباشیم.
وی اضافه کرد: پلیس فتا ( فضای تبادل اطلاعات ) استان و افتا ( امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) ریاست جمهوری به صورت شبانه روزی برای برقرای امنیت در حوزه سایبری تلاش می کنند که قابل قدردانی است.
خدابخش همچنین تاکید کرد: کارمندان دولت در ساعت اداری باید کار اداری انجام دهند و انجام کاری شخصی از لحاظ شرعی و قانونی درست نیست.
/3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.