به گزارش ایرنا، فرهاد ملک قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این معادن بیشتر در دست افراد شاغل در بازار و روستاییان است، افزود: در سال های جدید تلاش شده پروانه بهره برداری معدن از طریق سیستم کاداست برای متقاضیانی که از افراد متخصص در این رشته استفاده می کنند، صادر شود.
وی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی 400 معدن وجود دارد، اظهار داشت: در استان 36 نوع ذخایر معدنی وجود دارد و بیشتر معادن استان نیمه فعال است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان از نظر ذخایر معدنی در رتبه اول و از نظر استخراج و بهره برداری در رتبه سوم کشوری قرار دارد، یادآوری کرد: 92 درصد معادن استان درجه 4 بوده و بیشتر در تولید شن و ماسه، سنگ و آهک فعالیت می کنند و 3 معدن مس سونگون، سیمان صوفیان و کائولین زنوز جزو معادن درجه یک به شمار می روند.
ملک قاسمی با بیان اینکه تمام معادن فعال باید مسوول فنی داشته باشد، یادآوری کرد: هم اکنون حدود 182 معدن استان مسوول فنی نداشته و این معادن از نظر این سازمان غیرفعال محسوب می شود.
وی با اشاره به صدور 727 پروانه اشتغال برای افراد واجد شرایط از سوی این سازمان گفت: این سازمان برای این افراد دوره های کارآموزی و عملی برگزار می کند.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی اظهار داشت: در زمان کنونی 2 هزار و 950 نفر عضو این سازمان بوده و از این تعداد 58 نفر دارای مدرک دکترا، 587 نفر فوق لیسانس و بقیه مدرک کارشناسی هستند.
ملک قاسمی افزود: اعضای این سازمان را دانش آموختگان رشته های مهندسی معدن، زمین شناسی، نقشه برداری و متالوژی و فرآوری تشکیل می دهند.
وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام معدن کشور در تبریز در روزهای 11 تا 13 تیر ماه جاری به مناسبت رویداد تبریز 2018 گفت: در این اجلاس اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی 31 استان و مدیران ارشد کشوری شرکت می کنند.
ملک قاسمی ادامه داد: انتخاب اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ایران که هر 3 سال برگزار می شود، از برنامه های این اجلاس است.
وی این اجلاس را فرصتی برای فعالان و صاحبان صنایع معدنی استان برای معرفی تولیدات و پتانسیل ها منطقه در سطح ملی دانست و گفت: امید است این اجلاس زمینه رونق بیشتر بخش معدن استان را فراهم کند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.