به گزارش ایرنا ، نقی مسکینی روز شنبه در جلسه هماهنگی خدمات سفرهای تابستانی مراغه افزود: نظارت بر اجرای دقیق مصوبات ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی و ایجاد تسهیلات رفاهی برای گردشگران و مسافران از سوی دستگاه های خدمات رسان می تواند در توسعه گردشگری شهرستان موثر باشد.
وی ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان باید در راستای ارائه خدمات مناسب و رفاهی به مسافران و گردشگرانی که در ایام تابستانی این شهر را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند، اهتمام ویژه ای داشته باشند.
مسکینی ایجاد فضایی مناسب و استفاده از ظرفیت های گردشگری شهرستان را در راستای افزایش گردشگران ورودی داخلی و خارجی از مهمترین برنامه های ستاد هماهنگی خدمات سفرعنوان کرد.
وی افزود: با تمهیدات صورت گرفته تمام دستگاه های اجرایی با بسیج کردن امکانات خود و فراهم آوردن تسهیلات ، زمینه خدمت رسانی مطلوب و موجبات رضایتمندی گردشگران را فراهم کنند.
وی نصب تابلوهای معرفی اماکن گردشگری و نیز تابلوهای اسکان مسافران در داخل و خارج از شهر را ضروری دانست و افزود: برای آشنایی هر چه fیشتر گردشگران و همچنین اطلاع رسانی و راهنمایی آنها، بروشور مناطق گردشگری و جاذبه های طبیعی و تاریخی و همچنین نقشه ها و تابلوهایی تهیه و نصب شود.
مسکینی اضافه کرد: نظارت بر رعایت بهداشت در اماکن عمومی به ویژه در کمپ های گردشگری، جاذبه های تاریخی و اماکن رفاهی و همچنین مواد غذایی، نانوایی ها و خشکبار مراغه با دقت بیشتری انجام می شود.
مسکینی از تعطیلی بازار مراغه در روزهای تعطیل و جمعه انتقاد کرد و افزود: با توجه به راه اندازی قطار گردشگری تبریز به مراغه در روزهای جمعه ، اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان برنامه ریزی های لازم را در خصوص دایر بودن بازار و ارائه خدمات به گردشگران از سوی اصناف را در دستور کار خود قرار دهد.
وی به طبیعت بکر مراغه در ایام تابستان نیز اشاره کرد و افزود: تا یک هفته آینده تورهای طبیعت گردی در مسیرهای طبیعی گردشگری جهت شناساندن طبیعت دامنه های سهند در شهرستان راه اندازی می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی مراغه نیز با اشاره به کسب رتبه دوم این شهرستان در جذب گردشگر در ایام تعطیلات نوروزی گفت: این شهرستان از پتانسیل های مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.
یعقوب طالبی افزود: 47 درصد افزایش بازدید از موزه تخصصی مراغه و نیز 19 درصد افزایش اقامت در هتل های مراغه در تعطیلات نوروزی نشان دهنده توسعه و اعتلای صنعت گردشگری در مراغه بوده است.
به گزارش ایرنا، در سفرهای نوروزی امسال ، بیش از206 هزار بازدید از آثار تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی این شهرستان صورت گرفته است.
شهرستان مراغه با حدود 515 اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود 300 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.