کریم باقری روز شنبه پس از بررسی روند مراحل عملیاتی پیاده سازی GIS ( geographic information system) در شهرداری شبستر از کارهای انجام شده ابراز رضایت کرد و گفت: عملکرد شهرداری شهرستان در زمینه جمع آوری و وارد کردن اطلاعات در نرم افزار GIS خوب بوده است.
وی ادامه داد: انتظار می رود تحلیل های مورد نیاز برای عملیات عمرانی و طرح های شهرداری توسط واحد GIS ارائه شود تا هم در برآوردهای مالی طرح ها و بودجه بندی های استانی راه گشا شود .
یاسر انصاری مسئول Gis شهرداری شبستر هم با اشاره به کارهای انجام شده در این واحد اظهار داشت: کل اطلاعات شهرسازی شهرداری شبستر به Gis منتقل شده و هم اکنون سیستم وب Gis فعال است و در حال ورود اطلاعات پرونده های ( ساختمانی ممیزی ، ماده صد، ماده پنج، حقوقی و غیره ) کل املاک شهر هستیم.
وی افزود : GISشهرداری شبستر فراتر از مواردی که طبق خواسته استانداری بود عمل کرده و در حال به روز رسانی اطلاعات ممیزی املاک هستیم تا علاوه بر ورود اطلاعات، به روزرسانی آنها نیز در همین راستا انجام شود .
انصاری ابراز امیدواری کرد به زودی با تکمیل ورود اطلاعات پرونده های ساختمانی و مشخصات طرح های انجام شده در طول سال واحد GIS شهرداری تکمیل شود و بتوانیم در آینده تحلیل های مورد نیاز در روند توسعه و عمران شهری را ارائه کنیم.
وی باتوجه به پایلوت بودن شهر شبستر در امر GIS اظهار امیدواری کرد: به همراه تیم GIS شهرداری شبستر و استانداری، ساختار یکپارچه و مدونی برای ایجاد سیستم اطلاعاتی مکانی برای تمامی شهرهای استان آذربایجان شرقی تدوین شود.
جی آی اس (GIS) یک سیستم الکترونیک برای کسب اطلاعات جغرافیایی است.
جی آی اس (Geographic information system) سیستمی است که با بهره‌گیری از آن، کلیه اطلاعات جمع‌آوری شده به صورت لایه لایه تهیه شده و پس از تفیک و کنترل داده‌ها کلیه اطلاعات توصیفی و مکانی مورد نیاز وارد سیستم می‌شود.
به این وسیله علاوه بر دسترسی صحیح و سریع به داده‌های موردنیاز در یک حجم وسیع، امکان ارائه و به تصویرکشیدن اطلاعات مکانی و موضوعی در قالب نقشه، جدول و نمودار، ویرایش و بهنگام کردن داده‌ها و نیز امکان استفاده از داده‌های موجود در جهت اهداف مختلف و براساس نیازهای گوناگون کاربران فراهم می‌ شود.
همچنین زمینه‌ای برای شناساندن و معرفی قابلیت‌های متعدد و در عین حال، تشخیص خلأ‌های مطالعاتی مناطق مختلف جغرافیایی ایجاد خواهد شد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.