فرماندار اهر از کسب رتبه اول در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر، حمایت و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در بین شهرستان های استان خبر داد. 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، زاهد محمودی در آیین افتتاح سردخانه 5 هزار تنی شهرک صنعتی اهر گفت: حمایت از محصولات و تولیدات داخلی و همچنین ارتقاء بخش کشاورزی در جامعه می تواند علاوه بر رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال بر تمام تحریم ها و فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان نظام و انقلاب وارد می شود را خنثی کنیم.

وی جهاد کشاورزی را یکی از یادگاران ارزشمند امام راحل عنوان کرد و افزود: تلاشگران این نهاد انقلابی جهادگرانه شبانه روز در عمران، آبادانی و رشد کشور و خصوصاً در مناطق محروم و روستایی از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و این خود یک افتخاری برای این سازمان مردم نهاد است. 

محمودی وجود ظرفیت های بالقوه شهرستان اهر در زمینه صنعت، معدن و خصوصاً کشاورزی بسیار مهم برشمرد و افزود: این شهرستان با داشتن تمام ظرفیت ها و پتانسیل های کشاورزی و اقلیمی می تواند به رشد و توسعه برسد و حمایت کشاورزان از سوی مسئولین و دولت می تواند به این امر کمک شایانی داشته باشد. 

وی ضمن اشاره به خسارت های وارده به محصولات کشاورزی و باغی شهرستان در جریان سیل و سرمازدگی در این شهرستان گفت: متأسفانه براثر حوادث غیر مترقبه در امسال در ماه های اخیر با آن مواجه بودیم نزدیک به 200 میلیارد تومان که 70 درصد محصولات زراعی و باغی اهر را شامل می شود خسارت دیده است که امیدواریم جهاد کشاورزی و بیمه کشاورزی برای جبران این خسارات به کشاورزان نهایت توجه درا داشته باشند.     در ادامه این مراسم مدیر جهاد کشاورزی اهر نیز ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در راستای بهره وری بیشتر از تولیدات کشاورزی و کاهش ضایعات را ضروری برشمرد. 
محمد اسدی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان اهر آماده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در ایجاد سردخانه در این شهرستان می باشد.               گفتنی است؛ برای احداث و بهره برداری از سردخانه ۵ هزار تنی ، ۹۰ میلیارد ریال شامل آورده شخصی و تسهیلات بانکی در بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا توسط بخش خصوصی هزینه شده است . 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.