به گزارش ایرنا، نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در این جشنواره به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری دانش گرایی است و این مهم از طریق نهاد آموزش و پرورش تحقق خواهد یافت که بیانگر اهمیت و جایگاه والای آن است.
علی جلیلی خیرین مدرسه ساز را جهادگران تعلیم و تربیت دانست و افزود: ایران اسلامی با وجود خیرینی که در راستای اهداف خیر و پسندیده حرکت می کنند در فرهنگ و اعتقاد روز به روز پیشرفت می کند.
وی کرامت و بزرگ منشی افراد خیراندیش و خیرخواه جامعه را به اعمال پیامبران تشبیه کرد و یادآورشد: ارزش کار خیرین در دنیا و آخرت برای همیشه باقی خواهد ماند.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی افزود: بی تردید هیچ واژه ای نمی تواند بزرگی و عظمت کار خیرین مدرسه ساز را معنا کند.
جلیلی گفت: خیرین با عمل خیرخواهانه خود موجب رشد ، توسعه و پیشرفت علمی و فرهنگی شده و سرمایه ای جاودانی را برای خود رقم می زنند.
سرپرست فرمانداری عجب شیر نیز در این جشنواره همکاری مسوولان با خیرین را اولویت نخست شهرستان عنوان کرد و گفت: هیچ کار خیری نظیر مدرسه سازی نیست، چرا که در راستای فراگیری علم و دانش و انسان سازی در جامعه است.
عادل اصغرپور یادآور شد: ترغیب و جلب مشارکت خیرین و کمک به تجهیز مدارس و هوشمندسازی آنها از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی بابیان اینکه در زمان حاضر مشارکت خیرین در احداث فضاهای آموزشی امری مهم و ضروری است، افزود: دولت نیز توجه جدی به ساخت فضاهای آموزشی و مدرسه سازی دارد و در این راستا تلاش می کند.
وی با بیان اینکه 10 مدرسه در عجب شیر به تخریب و نوسازی نیاز دارد گفت: کمک‌ های خیرین مدرسه ساز نقش مهمی در کاهش مشکلات فضا‌های آموزشی دارد و توانسته تحول بزرگی در امر نوسازی مدارس ایجاد کند.
اصغرپور با تاکید بر اینکه 20درصد مدارس این شهرستان از سوی خیرین احداث شده است، افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان عجب شیر علاوه بر ساخت مدارس در زمینه تجهیز، نوسازی و تعمیرات مدارس نیز مشارکت داشته و خدمات قابل توجهی را تاکنون ارائه کرده اند.
وی اضافه کرد: باتوجه به کمبود فضاهای آموزشی و وجود مدارس تخریبی و فرسوده و همچنین کمبود اعتبارات در حوزه آموزش و پرورش، ورود خیرین مدرسه ساز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
این شهرستان با 738 کیلومترمربع و حدود 71 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.