مجید خدابخش در جریان بازدید از روند عملیات اجرایی قطعه نخست آزادراه تبریز- مرند- بازرگان، از پیشرفت اجرایی قطعه نخست این طرح ابراز رضایت کرد و گفت: پیمانکاران و مجریان این طرح با تمام توان فعال هستند
وی خاطرنشان کرد: محور تبریز- بازرگان یکی از شاهراه‌های مهم استان و کشور است که با مشارکت و سرمایه‌گذاری 35 درصدی دولت و 65 درصدی سرمایه‌گذار داخلی در حال اجراست.
استاندارآذربایجان شرقی با بیان اینکه قطعه صوفیان - مرند تا دو سال تکمیل خواهد شد، اظهارکرد: تا امروز 44 کیلومتر از این مسیر، تملک شده و مشکل خاصی در اجرا نداریم.
وی گفت: با ابلاغ قرارداد سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار در آینده‌ای نزدیک شاهد تسریع در عملیات اجرایی خواهیم بود .
به گزارش ایرنا، قطعه اول آزادراه تبریز- بازرگان در حد فاصل تبریز- مرند به طول 63 کیلومتر و عرض 34 متر ابتدای سال 96 با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسوولان محلی آغاز شد.
هزینه پیش بینی شده اجرای قطعه اول آزادراه تبریز-بازرگان 9 هزار و 366 میلیارد ریال، مدت اجرای آن 36 ماه و مدت بهره برداری از آن توسط مشارکت کننده داخلی 15 سال تعریف شده است.
با بهره برداری کامل از آزادراه تبریز-بازرگان، راه دسترسی از پایتخت کشورمان به مرز ترکیه به طول حدود 900 کیلومتری به شکل آزادراه خواهد بود.
این طرح منجر به توسعه مبادلات تجاری با کشورهای همجوار و بهبود وضعیت ترافیک جاده‌ای در شمال‌غرب کشور خواهد شد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.