حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه و گرامی داشت نام و یاد دکتر بهشتی و یارانش، به فرامین رهبری در رابطه با انقلابی عمل کردن قوه قضائیه استناد کرد و گفت: قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌ها باید در عین دقت عمل، سرعت را نیز مورد توجه قرار دهد زیرا که این خواست ملت ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه طول کشیدن پرونده های قضایی از نظر مردم باعث لوث شدن قضیه می‌شود، گفت: برخورد با افراد فاسد و متخلف در جامعه، خواست مردم است.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش به موضوع FATF به عنوان یکی از مباحث روز اشاره کرد و گفت: معاهد‌ه‌ها و قرادادهایی نظیر FATF حتی اگر منافعی داشته باشند ولی به خاطر مبداء و منشاء‌ خود، ظرفیت آن را دارد که تله‌ای برای جمهوری اسلامی باشد و در مسیر نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اختلال ایجاد کند.
وی ادامه داد: موضوع FATF موضوع حساس امروز جامعه بوده و مجلس شورای اسلامی در این رابطه حساس است و امیدواریم نمایندگان مجلس به این موضوع دقت لازم داشته باشند و به وظیفه سنگینی که بر دوش خود دارند به درستی عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه مدتی است موضوع مبارزه با پولشویی و تامین هزینه تروریست مطرح شده است، گفت: البته هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند تا موضوع و طرح آن دو ماه مسکوت بماند تا بتوانند در مورد آن با حوصله تصمیم بگیرند.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بحث‌های زیادی در رابطه با FATF از جانب نمایندگان مطرح شده است و هر کدام منافع و آسیب‌های این معاهده را مطرح کرده‌اند، تصریح کرد:رهنمودهای روز چهارشنبه رهبر معظم انقلاب در رابطه با این معاهده بسیار راهگشا بود، به طوریکه تکلیف ابهامات و سوالات موجود را مشخص کردند.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه منافع متعددی از موافقان این طرح و خطرات عدم تصویب معاهده FATF مطرح شد ولی نکته مهم و راهبردی این است که این معاهده ساخته و پرداخته نظام سلطه بوده و برای تامین منافع آنهاست که بعدها به عنوان استاندارد جهانی مطرح شده است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تنها راه‌حل این مشکل عمل به فرامین رهبری است زیرا که ایشان فرمودند مجلس به دور از هیاهیو و تهدیدات و به طور مستقل در مسائل پولشویی و تروریست اقدام به قانون گذاری کنند .
حجت الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس مسوولان را به پرهیز از خوی اشرافی‌گری توصیه کردند، خاطرنشان کرد: این توصیه هم در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه متوسط مصرف آب در بخش خانگی کشور ما 190 لیتر به‌ازای هر نفر و 60 لیتر بیشتر از میانگین جهانی است ، افزود: متاسفانه در فصول گرم مصرف آب به 230 لیتر می‌رسد که نشان از مصرف بی‌رویه ایرانیان دارد و از این‌رو باید در مصرف انرژی از جمله آب و برق دقت لازم را داشته باشیم.
وی با اشاره به حضور جمعیت بی‌سابقه‌ای از مردم تبریز در نماز عید فطر امسال، به خاطر قطع شدن سیستم صوتی یکی از مسیرها عذرخواهی کرد و در عین حال بررسی چرایی موضوع را خواستار شد.
امام جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته مبارزه با موادمخدر گفت: همسایگی با افغانستان منجر به افزایش سرانه مصرف در کشور شده است ولی از همه نخبگان و مسوولان می‌خواهیم در جهت کاهش مصرف موادمخدر تلاش کنند.
وی همچنین با بیان اینکه امروز روز اصناف است، گفت: این قشر نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس داشتند و امیدواریم بار دیگر در تحقق شعار سال همراه باشند تا با سربلندی از این مرحله عبور کنیم.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.