میکائیل نظری روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: هم اکنون دستگاه ها و سازمان های مختلفی مانند تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری در حوزه فرهنگی فعالیت می کنند.
وی با تاکید بر اینکه تعامل، همکاری و هم افزایی این دستگاه ها منجر به اخذ نتیجه مطلوب در حوزه فرهنگی می شود، یادآوری کرد: همکاری مشترک این دستگاه با همدیگر در این حوزه موجب اجرای برنامه های جامع، تاثیرگذار و پربار فرهنگی در سطح شهر می شود.
سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با اشاره به کمبود منابع مالی این سازمان اظهار داشت: اصلی ترین سیاست کاری سازمان در دوره جدید ارایه آموزش های شهروندی به اقشار مختلف برای آشنایی آنان با روش و اصول زندگی صحیح در شهر با استفاده از تجربه، توان و تخصص همکاران است.
نظری ادامه داد: در این راستا برگزاری نمایشگاه های مختلف از جمله کاریکاتور، نقاشی و خوشنویسی در تمام نقاط شهر و پخش فیلم های آموزشی در فضای مجازی و سایت سازمان از جمله اقدام های این سازمان است.
وی افزایش سرانه مطالعه با ایجاد انگیزه در بین شهروندان برای مطالعه کتاب در شاخه های مختلف از جمله رمان، تاریخ و ادبیات را از رویکردهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز اعلام کرد و گفت: در این راستا سازمان تنها به برگزاری مسابقه کتابخوانی اکتفا نمی کند، بلکه روش های مختلفی را به کار خواهد گرفت.
سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، ارتباط موثر با تشکل های مردم نهاد در حوزه فرهنگ و هنر و حمایت از آنها را از دیگر رویکردهای سازمان اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا تلاش می شود محتواهای آموزش شهروندی در قالب تئاتر و نمایش های دانش آموزی در سطح مدارس ارایه و از توان نویسندگان به ویژه در بخش کتاب کودک برای چاپ کتاب های داستان و شعر در این زمینه استفاده شود.
نظری افزود: تکریم مفاخر فرهنگی و هنری شهر و شناساندن آن ها به شهروندان از سیاست های این سازمان در دوره جدید بوده و در این زمینه هر روز همکاران این سازمان با یکی از مفاخر شهر ارتباط برقرار می کنند تا از نظرات و راهکارهای آنان در این حوزه استفاده شود.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه در جامعه یادآوری کرد: به قدرت رسانه اعتقاد دارم زیرا همپا بودن هر سازمان و دستگاهی با رسانه موجب تقویت و قدرتمندتر شدن آن سازمان و دستگاه می شود.
سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از مفاخر، فرهیختگان، اصحاب رسانه و هنرمندان شهر خواست این سازمان را در رسیدن به اهداف خود برای برآورده کردن انتظارات شهروندان کمک کرده و نظرات خود و دغدغه ها و انتظارات مردم را در خصوص برنامه های فرهنگی و هنری به همکاران این سازمان ارایه کنند.
نظری با اشاره به برگزاری جشنواره تابستانی در گوشه گوشه تبریز برای تلطیف روحیه شهروندان ادامه داد: امسال برای اجرای برنامه های این جشنواره از جمله برگزاری نمایشگاه های مختلف و اجرای تئاتر خیابانی حتی در دورافتاده ترین نقطه شهر و مدارس با شهرداران مناطق و آموزش و پرورش رایزنی می شود.
وی ایجاد تعامل و همکاری با هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر برای اجرای برنامه های مشترک، تقویت برنامه های خانه هنرمندان، احیای برنامه صبح و عصر رسانه برای ایجاد همبستگی و ارتباط بیشتر با اهالی این حوزه و برگزاری نشست با گروه های مختلف فرهنگی و هنری برای بررسی راه های همکاری را از جمله برنامه های این سازمان اعلام کرد.
سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با اشاره به رویداد تبریز 2018گفت: به همین مناسبت بر پایه رویدادهای تقویمی برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در سطح شهر برگزار و رویدادها و جشنواره های موفق سال های گذشته از جمله جایزه کتاب سال و جایزه ادبی تبریز احیا می شود.
نظری با اشاره به نامگذاری 14 مرداد به نام روز تبریز افزود: امسال با توجه به رویداد تبریز 2018 برنامه های متفاوتی برای این روز پیش بینی شده است که در صورت تامین منابع مالی کل شهر در این روز درگیر یک جشنواره فرهنگی و هنری می شود.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.