نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که نماز فطر سنگر وحدت مسلمانان است، گفت: باید اهمیت این روز را در بین مسلمانان دریابیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌اسلام سید محمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز فطر تبریز با بیان این‌که عید فطر، روز آگاهی انسان و روز حساب و کتاب است، طبق حدیثی هر روزی که در آن گناه نشود آن روز عید است و همچنین روز ترک گناه نیز روز پیروزی است.
وی روز فطر را روز مهمی برای مسلمانان دانست و گفت: مسلمانان در این روز از یک سو منتظر پاداش یک ماه بندگی خود بوده و از سوی دیگر نیز عید فطر موجب شادی و سرور مسلمانان است.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر این‌که نماز عید فطر یک سنگر بزرگ برای وحدت مسلمانان است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که نماز فطر بین مسلمانان اهمیت بسیاری دارد، لذا خطیب نماز فطر باید مصالح دینی و دنیوی را در این روز تذکر داده و مردم را در جریان مسائل زیانبار و سودمند قرار دهد.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام، گفت: در اسلام چهار عید مشهور "جمعه، قربان، غدیر و فطر" داریم؛ این عید را محضر ولی امر مسلمین جهان و مردم مسلمان جهان و ایران تبریک عرض می‌کنم.
وی با اشاره به هفته جهاد کشاورزی نیز افزود: جهاد کشاورزی بازوی نظام اسلامی برای تحقق خودکفایی بوده و یادگار امام راحل است. این نهاد انقلابی در طول انقلاب کارهای بسیاری انجام داده است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: این دانشگاه از دوران تاسیس تاکنون در راستای تربیت دانشجویان کارهای بسیاری کرده و مسئولان زیربط باید در راستای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی برنامه‌ریزی کنند.
وی با اشاره به ۲۶ خرداد "سالروز شهدای موتلفه‌ی اسلامی" است، تاکید کرد: این شهدا نماد عزت و اقتدار ملت ایران بوده و از سال ۴۲ در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری فعالیت کرده‌اند. 
وی در ادامه با اشاره به حضور همیشه در صحنه‌ی مردم آذربایجان‌شرقی، گفت: از مردم غیرتمند آذربایجان‌شرقی به طور ویژه قدردانی می‌کنم که در مراسم‌های باشکوه قرآنی، نمازهای جماعت و مراسم لیالی قدر حضور فعالی داشتند.
وی به مذاکره‌ی آمریکا و کره شمالی در سنگاپور نیز اشاره کرد و افزود: پس از این مذاکرات، رییس جمهور آمریکا تلاش کرد این گفت‌وگو را به یک پیروزی بزرگ برای خود جلوه دهد، در حالی که تا دستیابی دو کشور به یک توافق راه زیادی در پیش است!
نماینده ولی‌فقیه در استان در این رابطه ادامه داد: همانگونه که وزارت امور خارجه در بیانیه خود اعلام کرد، سابقه بدعهدی و ریاکاری آمریکا در مورد برجام، باید موجب هوشیاری مقامات کره شمالی باشد. 
وی با تاکید بر این‌که آمریکا نشان داده هیچگاه قابل اعتماد نیست و در آینده نیز هیچ تضمینی برای پایبندی آمریکا به تعهداتش وجود ندارد، افزود: آمریکا یک توافقنامه‌ی چند جانبه بین‌المللی را زیر پا گذاشت و از برجام خارج شد، در حالی که ایران هیچگاه به دنبال ساخت تسلیحات اتمی نبوده و نخواهد بود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچوقت زیر بار ذلت آمریکا و ایادی استکبار نخواهد رفت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.