به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره بین المللی زیست شناسی ایران افزود: در این کنگره علمی ده ها استاد برجسته علمی از داخل و خارج کشور حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این کنگره علمی که به میزبانی دانشگاه مراغه برگزار می شود، تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان باید امکانات مورد نیاز را در اختیار ستاد برگزاری این رویداد علمی قرار می دهند.
وی اضافه کرد: برگزاری تور مراغه گردی در کنار برگزاری این کنگره، فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت های گردشگری این شهرستان است که باید در برنامه ریزی ها در نظر گرفته شود.
دبیر اجرایی کنگره بین المللی زیست شناسی ایران نیز در این جلسه گفت: تاکنون یک هزار و 110 مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره ارائه شده است.
صالح شهابی وند افزود: این برای اولین بار است که کنگره ملی و بین المللی زیست شناسی ایران در خارج از دانشگاه های مادر و به میزبانی دانشگاه مراغه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: تاکنون 740 نفر از صاحب نظران و دانشجویان مقالات خود را به دبیرخانه این کنگره ارائه کرده اند که این آثار در مرحله داوری قرار دارند.
وی اضافه کرد: با توجه به برگزاری رویداد تبریز 2018، برگزاری این رویداد بزرگ علمی می تواند موجب معرفی جاذبه ها و فرصت ها و نیز ظرفیت های این شهرستان در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی شود.
بیستمین کنگره ملی و هشتمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران 31 مرداد تا دوم شهریور امسال با حضور اساتید و صاحب نظران حوزه زیست شناسی، دانشجویان و اعضای هیات های علمی از دانشگاه های داخلی و خارجی در دانشگاه مراغه برگزار می شود.
هم اکنون بیش از چهار هزار و 500 دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.