به گزارش ایرنا، شهرام خدایی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار داشت: سال گذشته 2 میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به کتابخانه‌های عمومی استان اختصاص یافت که تاکنون ۷۲ درصد این بودجه جذب شده است.
وی با اشاره به تخصیص نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی ، ادامه داد: بابت بدهی های سال های 83 تا 89 و 91 و 92 از شهرداری تبریز سه و نیم میلیارد تومان دریافت شده است.
خدایی با بیان اینکه 112 باب کتابخانه عمومی در سطح استان فعال است، گفت: احتمال تعطیلی کتابخانه روستای 'پورزمان مولان' به دلیل مهاجرت زیاد و کاهش تعداد اعضا وجود دارد و کتابخانه نبی اکرم به دلیل تعمیرات و وجود مشکلات مالکیتی در حال حاضر غیرفعال است.
وی با اشاره به اینکه از مجموع سه کتابخانه سیار در استان، در حال حاضر 2 کتابخانه سیار فعال است، گفت: سه هزار و ۹۰۳ نفر عضو این کتابخانه ها می باشند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی تعداد کتاب کتابخانه های استان را بیش از 2 میلیون و ۶۶۵ هزار نسخه اعلام کرد و افزود: 103 هزار و 500 نفر در کتابخانه های عمومی نهادی و 10 هزار و 946 نفر در کتابخانه های مشارکتی آذربایجان شرقی عضو فعال هستند.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.