به گزارش ایرنا، فرشاد رستمی روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی استان افزود: در این مدت در حدود سه میلیون و 473 نفر از جاذبه های گردشگری استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش داشت.
وی ادامه داد: در این ایام 466 هزار و 440 هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 40 درصدی داشت.
رستمی با اشاره به اینکه 85 درصد مراکز اقامتی استان در تعطیلات نوروزی اشغال بود، گفت: 30 هتل، 25 هتل آپارتمان، 27 مهمانپذیر، 27 مرکز بوم گردی و 23 خانه مسافر با هشت هزار و 752 تخت در استان وجود دارد.
وی اعلام کرد: در این مدت 277 هزار و 505 نفراز موزه های استان بازدید کردند که پربازدید ترین موزه های استان موزه قاجار، آذربایجان و مشاهیر بودند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی توسط این معاونت، افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها ارائه راهکارهای عملی برای افزایش کیفیت خدمات، ارتباط مطلوب با دریافت‌کنندگان خدمات گردشگری و فراگیری درک بهتر از نحوه ارتباطات صحیح با گردشگران است.
وی ادامه داد: آشنایی با اصول مهارت‌های فردی و ارتباطی، افزایش امنیت و رضایتمندی گردشگران و آشنایی با مفاهیم کلیدی شناخت صنعت گردشگری و میراث ‌فرهنگی از دیگراهداف برگزاری دوره های آموزشی است.
رستمی ایجاد فضایی مناسب و استفاده از ظرفیت های گردشگری استان را در راستای افزایش گردشگران ورودی داخلی و خارجی از اولویت های مهم اداره کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد .
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با یکهزار و 830 اثر ثبت شده ملی و بین المللی جزو پنج استان برتر حوزه گردشگری ایران به شمار می رود.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.