به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در جلسه شورای سالمندان این شهرستان افزود: سالمندی تعریفی قراردادی است و در کشورهای مختلف به شکل های گوناگون تقسیم بندی شده و در کشور ما 60 سالگی ملاک سالمندی است.
وی گفت: رسیدگی به امور پزشکی، جسمی و اقتصادی سالمندان باید در اولویت برنامه های مسئولان و مردم قرار گیرد.
شکری به پیشتازی مراغه در خدمت به سالمندان اشاره کرد و افزود: ایجاد آسایش و رفاه برای سالمندان و حفظ شخصیت و منزلت آنها در میان خانواده های شهرستان، ستودنی است.
وی ایجاد آسایشگاه ویژه مردان سالمند را در شهرستان ضروری دانست و افزود: در این زمینه می توان از ظرفیت های بخش خصوصی و بسته های حمایتی دولت استفاده کرد.
وی ادامه داد: پیگیری برای راه اندازی بنیاد فرزانگان و خانه امید بازنشستگان ویژه سالمندان با هدف پرکردن اوقات فراغت این قشر با کمک خیرین و تشکل های مردم نهاد باید از اولویت های شورای سالمندان باشد.
رئیس اداره بهزیستی مراغه نیز در این جلسه گفت: شناسایی و ارائه خدمات به سالمندان در نقاط مختلف شهری و روستایی این اداره را در حوزه سالمندان به عنوان مرکز نمونه کشوری معرفی کرده است.
شهین صادقی به خانه سالمندان این شهرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون در خانه سالمندان مراغه بیش از 100 نفر از بانوان سالمند با امکانات کامل رفاهی و اجتماعی زندگی می کنند.
وی همچنین از افتتاح هتل آپارتمان سالمندی در شهرستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این هتل از سال 95 در زمینی به مساحت بیش از 2 هزار متر مربع و با 25 میلیارد ریال اعتبار شروع شده و در هفته بهزیستی سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: این هتل آپارتمان به عنوان نخستین هتل آپارتمان ویژه سالمندی بعد از تهران است که امکاناتی همچون آب درمانی ، گل خانه و سوئیت به صورت واحد آپارتمانی در آن در نظر گرفته شده است.
صادقی افزود: سالمندان از ظرفیت های با ارزش جامعه هستند که می توان از تجربه و دانش آنها در زمینه های مختلف استفاده کرد.
وی همچنین به ضرورت راه اندازی بنیاد فرزانگان و خانه امید بازنشستگان تاکید کرد و گفت: وجود چنین مراکزی می تواند به انتقال تجربه ها و همچنین پرکردن اوقات سالمندان کمک کند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.