به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری چاراویماق که با موضوع تسهیلات سفرهای تابستانی برگزار شد، افزود: غفلت از معرفی صحیح و عدم اطلاع رسانی گسترده اماکن تاریخی و گردشگری چاراویماق یکی از مهمترین دلایل ضعف در حوزه گردشگری این شهرستان است.
وی آب های بکر درمانی این شهرستان را یکی از موهبت های الهی عنوان کرد و گفت: شاید در کمتر جایی آب های درمانی با این کیفیت بالا و منحصر به فرد وجود داشته باشد که متاسفانه تا به امروز مورد غفلت واقع شده است.
وی از نبود اطلاع رسانی کافی و عدم نصب تابلوهای راهنمای گردشگر در این شهرستان بویژه در جاده های مواصلاتی و در حاشیه آزاد راه پیامبر اعظم (ص) انتقاد کرد و افزود: ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای، میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری موظفند تا در سریعترین زمان نسبت به نصب تابلوهای معرفی اماکن گردشگری شهرستان اقدام کنند.
تقویمی همچنین نبود زیرساخت های مناسب در اماکن گردشگری چاراویماق را از دیگر مشکلات شهرستان در این حوزه عنوان کرد و گفت: نبود راه مناسب دسترسی در نقاط دیدنی از جمله منطقه گردشگری پیرسقا، موجب کنارگذاشته شدن این منطقه از لیست مناطق نمونه گردشگری آذربایجان شرقی شده است.
وی با تاکید بر استقبال شایسته از میهمانان و مسافران در طول تابستان، خواستار تشدید بازرسی ها از اماکن عمومی، خدماتی و رفاهی بین جاده ای، جایگاه های عرضه سوخت و اماکن عرضه مواد غذایی شد.
شهرستان چاراویماق با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.