رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه امکان پیوند کلیه، کبد، مغز استخوان، قلب و ... در تبریز فراهم است، گفت: هشت پیوند کلیه، سه پیوند کبد و یک پیوند قلب در سال جاری در تبریز انجام شده است و فردی که پیوند قلب شده اکنون وضعیت بسیار خوبی دارد و طی چند روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شود. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسین صومی در صحن علنی شورای شهر تبریز اظهار کرد: متاسفانه پیش از این در زمینه پیوند کلیه کند پیش می‌رفتیم که طی برنامه‌ای این بخش را توسعه دادیم و اکنون تنها هشت نفر در استان منتظر پیوند کلیه هستند.
‌وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز پیوند تبریز، خاطرنشان کرد: ۷۰ تخت از ۲۰۰ تخت این مرکز مختص پیوند، ۳۲ تخت عادی، ۱۱ اتاق ویژه و ... است که یکی از مهمترین و مجهزترین بخش‌های پیوند کشور به شمار می‌رود. 
صومی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی را با کسری اعتبار ۱۹۶ میلیارد تومانی تحویل گرفتیم، افزود: اکنون بیمه‌ها ۸۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه بدهکار هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: با ۱۰۰۰ میلیارد تومان ۳۰۰ هزار متر مربع کار عمرانی تحویل داده‌ایم و ۱۵۰ هزار متر مربع نیز تا پایان سال به مردم استان تقدیم می‌شود. 
وی با اشاره به احداث ۱۲۰ مرکز سلامت و ۳۰۰ خانه بهداشت در استان، بیان کرد: تبریز یکی از فقیرترین شهرها از نظر تعداد مرکز سلامت بود که در این راستا ۲۲ مرکز احداث می‌شود و در تلاش هستیم با مساعدت شهرداری ۱۰ مرکز دیگر در تبریز احداث شود. 
صومی با اشاره به احداث بیمارستان‌های جدید در تبریز، عنوان کرد: اورژانس بیمارستان یک‌هزار تخت خوابی تبریز در حال تکمیل بوده و بیمارستان ۷۲۳ تخت خوابی نیز در آستانه‌ی شروع است، همچنین به دنبال دریافت مجوز احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در شمال غرب تبریز هستیم. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به طراحی پارکینگ برای ۲۵۰۰ خودرو در بیمارستان امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: با احداث این پارکینگ از ترافیک خیابان‌های اطراف بیمارستان کاسته می‌شود. 
وی با اشاره به خریداری آمبولانس‌های جدید برای استان، ادامه داد: با هزینه۵۶ میلیارد تومان آمبولانس‌های ۱۱۵ پایگاه استان نوسازی شده است. 
صومی در پایان تاکید کرد: علی‌رغم تمامی مشکلات مالی مصمم به افزایش خدمات ارایه شده به مردم هستیم و طبق پیش بینی با اجرای برنامه‌ها مجموعه نیازهای درمانی استان در ۵۰ سال آتی تامین می‌شود. 
«حجت پورفتحی» - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این خصوص گفت: ضرورت دارد فرهنگ اهدای عضو در استان نهادینه شود که در این راستا شهرداری و شورا برای تبلیغات در این راستا کمک کند. 
وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۳ نفر در استان مرگ مغزی شدند که تنها خانواده 11 نفر از آن‌ها به اهدای عضو رضایت دادند؛ این در حالیست که اعضای یک فرد می‌تواند به هشت نفر جان تازه بخشد. 
«شکور اکبرنژاد» - رئیس شورای شهر تبریز نیز گفت: شهرداری و شورا هر گونه حمایت لازم را برای ارتقای سلامت جامعه و نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو انجام خواهد داد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.