مدیرعامل سازمان پارک ها و زیباسازی شهرداری تبریز از اجرای عملیات هرس درختان به روش راپل در فضای سبز تبریز خبر داد . 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  علی مدبر با اعلام این خبر اظهار کرد: این روش برای هرس درختان کهنسالی که به علت ارتفاع زیاد قابلیت دسترس با روش‌های معمول نیستند، به کار برده می‌شود . 
مدبر افزود: برای هرس درختان با ارتقاع زیاد در تمام دنیا از روشی به نام راپل استفاده می‌شود که برای نخستین بار این روش در فضای سبز تبریز نیز به کار گرفته شد . 
وی با اشاره به این ‌ که برای این روش از صخره نوردها که دارای مهارت استفاده از طناب برای بالا رفتن از ارتفاع هستند کمک گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این افراد پیش از آغاز کار تمامی نکات لازم در خصوص هرس درختان را آموزش دیده‌اند . 
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز ادامه داد: پس از برگزاری دوره‌های مهارتی و آموزش متمادی و کسب اطلاعات کامل در خصوص هرس درختان، این افراد عملیات اجرایی راپل را انجام دادند . 
وی تاکید کرد: فاز نخست این کار تحت عنوان شناسایی افراد ماهر در انجام عملیات راپل، فاز دوم آموزش هرس برای این افراد و فاز سوم مرحله اجرایی این اقدام به شمار می‌رود که با نظارت مستقیم از سوی مسئولان و کارشناسان این حوزه در سازمان پارکها انجام شد . 
وی یادآور شد: در روش‌های دیگری که برای هرس درختان با ارتفاع زیاد انجام می‌شود، حین عملیات هرس شاخه‌های خشک شده درختان شاهد آسیب رسیدن به برخی شاخه‌های سالم هم هستیم که در روش راپل این آسیب‌ها کاهش می‌یابد . 
مدبر اظهار کرد: تصمیم داریم افراد متخصص در این حوزه را در قالب شرکت‌های فنی تربیت کنیم تا بخشی از شرکت‌هایی در زمینه فضای سبز تبریز خدمات ارائه می‌دهند، ساماندهی شوند . 
وی خاطرنشان کرد: در فاز نخست طرح، تیم هشت نفره‌ای از صخره نوردان تخصصی که دارای مقام جهانی هستند، برای اجرای عملیات راپل آموزش دیدند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.